کد خبر: ۱۳۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

عضویت شیراز در طرح سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیماران کرونایی

رئیس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس از عضویت ۲ بیمارستان شیراز در طرح سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیماران کرونایی خبر داد.

محسن مقدمی معاون آموزشی و رئیس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان‌های شهید چمران و حضرت علی اصغر (ع) شیراز به عنوان بیمارستان‌های منتخب طرح بزرگ درمانی سازمان بهداشت جهانی در درمان بیماران مبتلا به کروناویروس قرار گرفتند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، انتخاب و وارد شدن بیمارستان‌های شهید دکتر چمران و حضرت علی اصغر (ع) شیراز در طرح جامع و بزرگ سازمان بهداشت جهانی را برای کشور، استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتخار بزرگی دانست و افزود: با ورود بیمارستان‌های شهید چمران و حضرت علی اصغر (ع) در این طرح، ما می‌توانیم دارو‌هایی که جزو دارو‌های اصلی بیماری کرونا بوده را در دسترس داشته باشیم.

او ادامه داد: در حال حاضر این دارو‌ها در شیراز موجود بوده و از آن برای درمان بیماران بدحال و سایر بیماران استفاده می‌شود.

مقدمی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح جامع و بزرگ سازمان بهداشت جهانی آن است تا اطلاعاتی که از بیماران کسب می‌شود را جمع آوری کرده و در ایجاد یک پروتکل بزرگ جهانی در درمان بیماران کرونایی سهیم شویم.

سید علی هاشمی رییس بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز نیز در این باره بیان کرد: این طرح تحت عنوان طرح مطالعاتی SOLIDARITY از سوی سازمان بهداشت جهانی و در بیش از ۹۰ کشور دنیا، با هدف تسریع در یافتن درمان موثرتر بیماری کرونا در حال اجرا است که این مرکز هم توانسته با وارد شدن در این پژوهش جهانی، گامی موثر در پیشرفت درمان بیماری کرونا بردارد.

او افزود: امیدواریم با مشارکت همه جانبه همکاران، در سرعت بخشیدن به روند درمان موفق این بیماری نقش موثری ایفا کنیم.

حسین زارعی مدیر بیمارستان شهید دکتر چمران هم با اشاره به جزییات اجرای این طرح گفت: از ششم اسفند پارسال با تخلیه بیمارستان و ایجاد زیرساخت‌های تجهیزاتی، دارویی، فیزیکی و منابع انسانی، آمادگی‌های لازم برای پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس در این مرکز درمانی فراهم شد.

او اضافه کرد: از شانزدهم اسفند نیز این بیمارستان به عنوان مرکز درمان بیماران مبتلا به کروناویروس، پذیرای این بیماران از سایر بیمارستان‌های شیراز و همچنین سایر شهرستان‌های استان فارس شده است.

مدیر بیمارستان شهید دکتر چمران ضمن قدردانی از همه همکاران فداکار در عرصه مبارزه با بیماری کروناویروس، تصریح کرد: کاهش تردد، رعایت فاصله اجتماعی، دریافت اخبار از رسانه‌های معتبر و مطمئن و تلاش فردی و جمعی برای کاهش شیوع این بیماری، نقطه عطف مبارزه با این بیماری است و امیدواریم با به کارگیری و رعایت توصیه‌های متخصصان و مسئولان، در جهت تسریع سیر پیشرفت درمان و کاهش همه گیری، نقش موثر و مفیدی را ایفا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: کرونا ، شیراز ، بهداشت
نظرات بینندگان