کد خبر: ۱۴۲۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

55 در صد جمعیت شهر شیراز تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب

55 در صد جمعیت شهر شیراز تحت پوشش تصفیه‌خانه می‌باشد که این میزان از متوسط کشوری بسیار بالاتر است.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: شهر شیراز با 440 هزار مشترک فاضلاب ازشهرهای پیشرو در گسترش شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که تاکنون 55 در صد جمعیت شهر تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب قرار گرفتند که این میزان از متوسط کشوری که حدود 30 درصد می‌باشد بسیار بالاتر است.
 محمدهادی ستوده با اشاره به تاریخچه طرح فاضلاب شیراز خاطرنشان کرد: مطالعات طرح فاضلاب شیراز از اواخر سال 1370 شروع شد که فاز یک مطالعات در سال 1374 و مطالعات فاز دو در سال 1387 به تصویب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسید.
وی شروع عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهر شیراز را بهمن‌ماه 1375 اعلام کرد و افزود: بر اساس طرح و بازنگری مطالعات مرحله دوم که در سال 1396 به تصویب رسید شهر شیراز نیازمند اجرای 3054 کیلومتر بدن احتساب روستاهای الحاق شده به محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب شیراز در سال 99 بود.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شیراز در ادامه گفت: تا پایان مردادماه سال جاری به میزان 2320 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب اجراشده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
0
اجرتون به خداوند و چهارده معصومش واقعا" این کارها هم خیر دنیا درش هست و هم اخرت. امید وارم روزی شیراز دارای تصفیه خانه ای برای پسماندهای خطر ناک با استفاده از دانش پلاسما هم بشود که کاملا" محیط زیست مراقبت شود و تولید برق هم صورت بگیرد.