کد خبر: ۱۴۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

آتش در اتاق نگهبانی ساختمانی در شیراز شعله‌ور شد

امروز شعله‌های آتش مهمان ناخوانده اتاق نگهبانی یک ساختمان مسکونی و یک كارگاه چوب‌بری در روستای گچی شد.
به گزارش سرویس دریافت خبر حوادث شیرازه، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده خروج دود و آتش از داخل اتاق نگهبانی یک مجتمع مسکونی در حال ساخت، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 3 را به محل حادثه واقع در بولوار احمد بن موسی رهسپار کرد.

به گفته آتش نشانان اعزامی دراین باره: اتاق نگهبانی یک مجتمع مسکونی در حال ساخت به دلیل اتصال برقی، دچار آتش سوزی شد و هرلحظه نیز احتمال می رفت شعله های آتش به ساختمان های دیگر سرایت کند.

آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی با یک رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش سوزی پرداخته و و در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری بعمل آوردند.

در پایان پس از اطفاء کامل حریق کارشناسان سازمان آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی را در دست بررسی قرار دادند و خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدومی در بر نداشت .

شعله های آتش مهمان ناخوانده کارگاه چوب بری

به دنبال تماس تلفنی شهروندان در ساعت 22:17 شب گذشته با سامانه 125سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی یک كارگاه چوب بری در روستای گچی خبر دادند و ستاد فرماندهی این سازمان به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی(3،17و18) به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

آتش نشانان اعزامی در گزارش اولیه این حادثه اعلام كردند: یک باب مغازه با کاربری چوب بری به علت بی احتیاطی و خاموش نکردن بخاری در نبود مالک دچار آتش سوزی شده بود و آتش سوزی هرلحظه در حال سرایت به نقاط دیگرکارگاه بود، آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به باز كردن قفل و حفاظ کارگاه كرده و پس از قطع جریان برق و گاز، با استفاده از دستگاه های تنفسی وچندین رشته لوله آبدهی طی یک عملیات نفسگیر خود را به کانون آتش سوزی رساندند و از سرایت آتش به دیگر نقاط جلوگیری و شعله های سرکش آتش را در کمترین زمان ممکن مهار نمودند.  

آتش نشانان با توجه به وجود الوارهای چوب که در کارگاه انبار شده بود و قسمتی از باقیمانده آن در معرض رسیدن شعله قرار داشت، بی درنگ به سرد کردن آنها و خارج کردن آن از مغازه اقدام کردند و پس از مهار و کنترل شعله های آتش و وجلوگیری از پیشروی آن، با جابجایی اجناس نیمه سوخته مشغول لکه گیری درمحل حادثه شدند .

در پایان نیروهای عملیات پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و تحویل به عوامل انتظامی حاضر و ارائه نکات ایمنی لازم به حاضرین، با هماهنگی ستاد فرماندهی به عملیات خود پایان دادند .

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان