کد خبر: ۱۴۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
حاج قاسم از زبان جانشین قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه؛

دشمن‌شناسی مهمترین استراتژی سردار سلیمانی بود/ خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود

ابویوسف جانشین قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه» با اشاره به ویژگی شاخص شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم شناخت دقیقی از دشمن داشت و مهمترین استراتژی‌شان این بود که باید دشمن را به خوبی شناخت، برای همین قبل از هر کاری دشمن را از قبل شناسایی می‌کرد و سپس برنامه‌ریزی کرده و وارد عملیات می‌شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عبیداوی معروف به ابو یوسف یکی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی که پنج سال در جبهه‌‌های نبرد با داعش همراه و کنار وی حضور داشت در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار شیرازه به بیان برخی ویژگی های سردار سلیمانی پرداخت و گفت: بنده از دوران هشت سال دفاع مقدس با این شهید بزرگوار آشنا شدم همچنین از زمانی که سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود من نیز به عنوان یکی از سربازان و نیروهای تحت امر وی مشغول به خدمت بودم.

همرزم سردار سلیمانی افزود: در اواخر سال ۹۱ به خواست سردار، عازم سوریه شده و مدت ۴ سال به عنوان جانشین قرار گاه حضرت زینب در آن منطقه مشغول به خدمت شدم.

دشمن‌شناسی مهمترین استراتژی سردار سلیمانی بود/ خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود

ابویوسف با بیان اینکه سال‌های زیادی را کنار این شهید بزرگوار به دفاع از مرزهای وطن پرداخته است، اظهار کرد: اگر چه در طول این سال‌ها ویژگی‌های بارز بسیاری در وجود حاج قاسم مشاهده کردم اما نمی‌شود در چند ثانیه و یا چند دقیقه درمورد شخصیت وی صحبت کرد.

عبیداوی افزود: حاج قاسم از ویژگی‌های بسیار والایی برخوردار بود که نه فقط در حیطه کشور جمهوری اسلامی بلکه باید در سطح جهان ویژگی‌های وی را دید.

جانشین سابق قرار گاه حضرت زینب در سوریه و هم رزم سردار دل‌ها، یکی از ویژگی‌‌های مهم حاج قاسم را تفکر ایشان برشمرد و گفت: ویژگی‌های سردار سلیمانی  را نمی‌توان از نظر یک بعد و یا یک محور بازگو کرد.

عبیداوی ادامه داد: درست است که حاج‌قاسم یک فرد نظامی بود اما در همین حین یک شخصیت بارز سیاسی بود که نگرش‌های اجتماعی و سیاسی قابل تأملی داشت از همین رو همواره در صحنه بود و شناخت دقیقی از مسائل غرب و دشمنان اسلام داشت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم ابتدا جهاد اکبر را در وجود خود تکمیل کرده بود قبل از اینکه جهاد اصغر را انجام دهد، عنوان کرد: با دید کامل به قضایا نگاه می‌کرد و تنها نگاهش به کشور جمهوری اسلامی نبود برایش ایران و دیگر کشورها فرقی نمی ‌رد و تمام توانش این بود که در مسیر اهداف اسلام قرار گیرد.

این همرزم سردار مقاومت و یار دیرینه دوران دفاع مقدس حاج قاسم، در ادامه گفتگو با شیرازه یکی دیگر از خصوصیات‌های سردار سلیمانی  را استقلال فکری وی عنوان کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار یک هدف را دنبال می‌کرد و در یک مسیر حرکت می‌کرد؛ به هیاهوی جناحی کاری نداشت.

ابویوسف در ادامه این  با اشاره به ویژگی بارز حاج قاسم که ولایتمداری بود، گفت: ولایت‌مداری و در مسیر ولایت قرار داشتن یکی از رموز موفقیت این سردار بزرگ به شمار می‌رود.

شجاعت، ایثارگری، بصیرت، تمرکز، مدیریت، ذکاوت و خردمندی از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود که همرزم وی در سوریه به آن اشاره کرد و افزود: همرزم بودن و تحت فرمان بودن حاج قاسم همیشه برایم افتخار بوده و غصه می‌خورم که چرا لحظاتی را که کنار این شهید بزرگوار بودم از نفس، راه، منش و روش ایشان بیشتر استفاده نکردم. 

ابویوسف با بیان اینکه لحظات برای سردار سلیمانی به اندازه یک چشم برهم زدن هم مهم بود و از آن نمی‌گذشت، تصریح کرد: حاج قاسم شناخت دقیقی از دشمن داشت و مهمترین استراتژی‌شان این بود که باید دشمن را به خوبی شناخت، برای همین قبل از هر کاری دشمن را از قبل شناسایی می‌کرد و سپس برنامه‌ریزی کرده و وارد عملیات می‌شد.

وی در ادامه به محل شهادت سردار سلیمانی و اینکه دشمنان حرف و حدیث‌های بسیاری در این خصوص شایعه کردند نیز اشاره کرد و افزود: شاید یکی از خطاهای بزرگ دشمن این بود که حاج قاسم پیش از این در مکان‌ها و شرایط دیگری قرار داشت که می‌توانستند او را ترور کنند اما به عقیده بنده دشمن فکر می‌کرد در شرایط بحرانی که در منطقه و برخی کشورهای منطقه وجود داشت می‌تواند با ترور حاج قاسم در عراق محور مقاومت را دگرگون کرده و به هم بریزد از طرفی شهادت ایشان در بغداد را نوعی ایجاد شکاف و دودستگی بین سنی و شیعه می‌دانستند، اما غافل از این که خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث پیروزی‌های بعدی و وحدت بیشتر مسلمانان خواهد شد.

ابویوسف در پایان خاطره‌ای نیز از سردار سلیمانی و سال‌های حضور در کنار وی به عنوان فرمانده برخی جنگ‌های عملیاتی با داعش و جانشین قرارگاه حضرت زینب در سوریه عنوان کرد و گفت:  گرچه همه وجود حاج قاسم و لحظات در کنار او بودن برایم سراسر خاطره به یاد ماندنی است و لحظه‌ای از جلوی چشمانم دور نمی شود اما خاطره شجاعت، ایثارگری و از خودگذشتگی او در منطقه در برابر داعش به یاد ماندنی ترین خاطره است چون عملیاتی نبود که خود به شخصه حضور نداشته باشد.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان