کد خبر: ۱۴۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۹
در سفر دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور به شیراز

مبارزه با مفاسد صرفاً با جوانان امکان پذیر است / نبود بانک‌های اطلاعاتی برخط از عوامل اصلی وقوع فساد است

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: متاسفانه نبود بانک های اطلاعاتی برخط که امکان نظارت مستمر و سیستماتیک را فراهم کند از عوامل اصلی وقوع فساد است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، داوود گودرزی دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور در سفر یک روزه به شیراز با مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس دیدار کرد و ضمن اولویت خواندن مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فهم ما از نیاز کشور برای حاکمیت جوان انقلابی درکلام مقام معظم رهبری این است که مبارزه با مفاسد صرفاً با جوانان امکان پذیر است.

وی افزود: دولت اسلامی زمانی تشکیل خواهد شد که ریشه های وقوع فساد در جامعه، که متاسفانه بدلیل ساختارهای فعلی نهادهای نظارتی امکان پذیر نیست خشکانده شود.

گودرزی ضمن اشاره به جایگاه مهم قوه قضاییه در مقابله با مفسدین بیان داشت: قوه قضاییه در وقاع حلقه آخر زنجیزه مبارزه با فساد است و سر منشأ این جریان از مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.

امینی مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس ضمن بیاناتی ریشه های وقوع فساد در ساختار را به دو دسته عوامل زمینه‌ای و عوامل انگیزه ای تقسیم بندی کرده و افزود: جریان های فساد از بستر عوامل زمینه ای که زیرساخت فساد را فراهم می کنند و به دست کسانی که انگیزه فساد دارند، جاری می شود.

نبود بانک‌های اطلاعاتی برخط از عوامل اصلی وقوع فساد است

وی ضمن اشاره به تلاش های مستمر نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات برای اصلاح ساختارهای حاکم ادامه داد: متاسفانه نبود بانک های اطلاعاتی برخط که امکان نظارت مستمر و سیستماتیک را فراهم کند از عوامل اصلی وقوع فساد است.

محمّدرضا شیرالی دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس نیز گزارشی از تعاملات و همکاری های مشترک میان قرارگاه استانی و دیوان محاسبات ارائه و اعلام کرد طی هماهنگی های انجام شده، دوره آموزشی روش های مبارزه مردمی با مفاسد اقتصادی به صورت مشترک میان قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس و دیوان محاسبات برگزار خواهد شد. 

شیرالی عامل اصلی بروز فساد در کشور را نبود عزم جدی در میان متولیان و تعارض منافع گسترده مسئولین در نهادهای ذیربط خواند و افزود: قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس با رصد ساختارهای فسادزا و بهره گیری از مشورت صاحبان ایده و تهیه و تولید سناریوهای جایگزین این آمادگی را دارد تا از تمامی ظرفیت ها برای این امر استفاده نماید. 

پس از این دیدار جلسه شورای مرکزی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس با حضور داوود گودرزی دبیر کشوری این قرارگاه برگزار و گزارشی از وضع بروز فساد در سال های گذشته براساس اسناد رسمی نظیر گزارش تفریغ بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ر
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان