کد خبر: ۱۴۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۹
در نشست استانی قرارگاه شهید سلیمانی مطرح شد؛

فارس از استان‌های موفق کشور در مقابله با کرونا است/ گسترده‌تر شدن طرح شهید سلیمانی تا مهار کامل کرونا

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در استان فارس اقدامات مناسبی انجام شده و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا بسیار کاهش یافته که کار بسیار بزرگی بوده و استان فارس جزو استان‌های موفق کشور در مقابله با کرونا است.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، استاندار فارس در نشست قرارگاه استانی طرح شهید قاسم سلیمانی، با بیان اینکه در استان فارس با یک استراتژی کلی توانستیم یک آرامش، همگرایی، همفکری، اتحاد و انسجام در بین نیروهای تصمیم گیرنده نهادها، ادارات و سازمان ها ایجاد کنیم،گفت: همه ما به دنبال اتحاد، انسجام و همدلی بودیم و خداوند به این اتحاد برکت بخشید و امروز شاهد توفیقاتی هستیم که ملت ایران به سمت مطلوبی در برابر کرونا رفته است.

عنایت‌الله رحیمی در ادامه با بیان اینکه این طرح برکات بسیار ارزشمندی در پی داشته و دارای راهبردهای اساسی و کلی است، اظهار کرد: اقدامات خانه به خانه، محله محور، برنامه ریزی مشارکتی نتایج خوبی داشته است و طرح شهید قاسم سلیمانی باعث شد مشارکت عمومی، هماهنگی و انسجام در کشور و استان تقویت شود.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان خالصانه به میدان مبارزه با کروناویروس آمدند و از جان مردم محافظت کردند، تصریح کرد: مردم نیز با وجود همه مشکلات و معضلات ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، باز هم برای کمک به همنوعان از منافع خود گذشتند.

استاندار فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که با همدلی این خدمات گسترش یابد و افزود:  تا روزی که حتی یک بیمار وجود داشته باشد، باید شرایط را ویژه بدانیم، چرا که ویروس در جامعه در حال چرخش است  

اقدامات این طرح تا مهار و کنترل کامل کرونا باید گسترده تر شود

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در ادامه به گستردگی ابعاد مبارزه با بیماری کوئید۱۹ در عرصه های مختلف، اشاره کرد و گفت: مجموعه سپاه، سازماندهی ظرفیت های مردمی را بر عهده دارد و در حوزه های مختلف با کمک مردم حضور پیدا می کند که یک بخش آن مربوط به حوزه سلامت است.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به دستاوردهای مثبت  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدا تاکنون، گفت: اقدامات این طرح تا مهار و کنترل کامل کرونا باید گسترده تر شود.
 
وی اقدامات فراگیر و موفقیت استان در مقابله با کرونا را مرهون وحدت و انسجام بین مسوولان و مردم دانست و افزود: اقدامات مطلوب و گام های بلندی که در طرح شهید سلیمانی برداشته شد، حاصل برکت خون آن شهید بوده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد: سپاه فجر با تمام امکانات در خدمت مردم است و افتخار می کند گامی برای رفع این مشکل در استان بردارد و هر کاری که به نفع مردم باشد انجام می دهد.

طرح شهید سلیمانی دارای منطقی قوی و بر اساس پایه دانش و نظرات دانشمندان کشور است

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نیز در ادامه با بیان اینکه بیماری فراگیر کرونا به یک فرصت تبدیل شد و قابلیت مردم کشور را نشان داد، گفت: با اجرای این طرح پ، علاوه بر حفظ موقعیت نظام و کشور، جایگاه ایران در سطح بین ‌المللی تعیین شد.

شاهین محمدصادقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به شانه های مردم متکی است و اصل نظام مردم هستند، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم از جان این مردم محافظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی دارای منطقی قوی و همچنین بر اساس پایه دانش و نظرات دانشمندان و اساتید دانشگاهی کشور است، اضافه کرد: در این طرح تمامی نیروهای بسیجی، بهورزان، مجموعه کارکنان بهداشت و درمان، سازمان ها ارگان ها نهادها برای یک هدف ملی گام بر داشته اند، اما با وجود کاهش چشمگیر آمارهای ابتلا و جانباختگان کرونا، شرایط در حالت اضطرار است و باید به نقطه صفر رفت.

محمدصادقی ادامه داد: در استان فارس اقدامات مناسبی انجام شده، مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار کاهش یافته که کار بسیار بزرگی بوده و استان فارس جزو استان‌های موفق کشور در مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه استان فارس تنها بار بیماران خود را به دوش نمی کشد، بلکه به بیماران استان‌های همجوار نیز خدمت ارائه می‌دهد، اظهار کرد: خرید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با صرف هزینههای بالایی همراه است، اما اجرای این طرح با تغییر رویکرد به سمت اولویت امر بهداشت و پیشگیری، بسیار کم هزینه بوده و به استان ها نیز اختیار داده شد بر اساس فکر و تجربه و توان مدیریتی و شرایط استان عمل کنند.

با اجرای این طرح قدم‌های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از موفقیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کاهش موارد ابتلا و جان باختگان کروناویروس در فارس خبر داد و گفت: تشکیل کمیته ستادی طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح دانشگاه، تبیین اهداف و اصول اجرای طرح برای مسوولان استانی، ستاد دانشگاهی و شبکه های بهداشت و درمان، ارتباط گیری با سازمان‌های دخیل به ویژه بسیج مستضعفین، هلال احمر و شهرداری و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی و اجرایی، جذب، آموزش و صدور کارت برای افراد داوطلب مشارکت کننده در طرح از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
 
مهرزاد لطفی با ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اجرای این طرح، وضعیت واحدهای بهداشتی درمانی دانشگاه را معرفی کرده و به مشارکت ۳۳ شبکه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان، اشاره کرد.

وی با اشاره به آموزش اعضای مختلف تیم های سلامت دانشگاه در رده پزشکان، مراقبان سلامت، بهورزان و دیگر اعضای این مجموعه، ادامه داد: همچنین برای موفقیت هرچه بهتر در اجرای این طرح، کار آموزش نیروهای بسیجی، سفیران سلامت، داوطلبان سلامت و سایر گروه های داوطلب نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان به معرفی خدمات تیم های رهگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداخت و اظهار کرد: با اجرای این طرح قدم های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است، چنانچه استان فارس از ابتدای شیوع وضعیت مناسب تری نسبت به سایر استان ها داشته و نسبت به میانگین آمارهای جانباختگان کشور و دنیا، در وضعیت بهتری هستیم.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان