کد خبر: ۱۴۴۰۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری می‌رسد؛

حدیث غربت فاطمیه در شهر حرم سوم اهل بیت(ع)

متاسفانه پای لنگ برخی متولیان امور شهری در دیار سومین حرم اهل بیت(ع) کار را به جایی رسانده که در شب شهادت حضرت زهرا(س) باید شاهد پایکوبی عده‌ای باشیم که حرمت عزای حضرت مادر را نگذاشتند.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، در شب شهادت مظلومانه ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم جشن تولدی در جلوی کافه‌ای در منطقه تاریخی زند شیراز برگزار شد که جمعی در حال جشن و شادی و پایکوبی بودند.

فاطمه خسروپور سردبیر شیرازه در ادامه این یادداشت، با اظهار تاسف از این رویداد، آن هم در شرایطی که امت مسلمان و شیعه عزادار و سوگوار شهادت مظلومانه این بانوی بزرگ و اولین مدافع ولایت هستند، نوشت: تلخی این اتفاق زمانی مشهودتر می‌شود که شاهد برگزاری این مراسم در شهر سومین حرم اهل بیت علیهم السلام و دیار حضرت شاهچراغ(ع) هستیم، نکته‌ای که سبب مکدرشدن شیعیان و ارادتمندان به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) و به ویژه مادر سادات حضرت فاطمه زهرا(س) شد.

حدیث غربت فاطمیه در شهر حرم سوم اهل بیت(ع)

طی چند ماه اخیر بارها نسبت به بی مهری عامدانه در فضاسازی شهری دیار  سومین اهل بیت گفتیم و خون دل خوردیم.

اما متاسفانه پای لنگ برخی متولیان  این امور کار را به جایی رسانده که در شب شهادت حضرت مادر(س) باید شاهد پایکوبی عده‌ای باشیم که حرمت عزای حضرت مادر را نگذاشتند.

متولیانی که برای برخی شوهای نمایشی فریادشان بلند هست، پاسخگو باشند چقدر در این راستا در دهه فاطمیه هزینه تبلیغات و فضاسازی شده هست که حدیث غربت بنت نبوت و همسر ولایت در شهر حرم سوم اهل بیت تکرار نشود؟

در واقع به اذعان همه بزرگان دین، فاطمیه حقیقتا خط مقدم جبهه اعتقادی شیعه است  و اگر این حفظ شود خط سرخ تشیع و غدیر امتداد پیدا می‌کند و اگر در اینجا کوتاهی کنیم، دشمن طمع می‌کند و قطعا خیلی از سنگرها را از ما می‌گیرد و دست‌مان خالی می‌شود.

و در پایان باید گفت؛ هیچکس مخالف شاد بودن و شاد زندگی کردن نیست اما حرمت شکستن و احترام نگذاشتن به اعتقادات مردم، شادی کردن نیست بلکه هنجارشکنی است؛ این هنجارشکنی در سبک زندگی ایرانی اسلامی ما تعریف شده نیست، چرا که در فرهنگ و سبک زندگی که در آن کودکی کرده و بزرگ شدیم آموختیم که به وقت عید و شادی شاد بوده و در ایام عزا و شهادت و مصیبت، رعایت هنجارها را کنیم.

 اما نکته مهم اینجاست که مسوولان چه نقشی در جلوگیری از این چنین هنجارشکنی‌ها دارند و در این رابطه عزاداران فاطمی منتظر دریافت پاسخی منطقی از مسوولان امر هستند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹
0
جای تاسف و نگرانی است
که حرمت ام ابیها فاطمه زهرا سلام الله علیها در شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام شکسته شود
اما
جناب شیرازه
همه مسئولین مقصر هستند به جای خاصی اشاره نکنید
اینکه یک چیز پنهانی نبوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹
0
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است نه فقط مسئولین. باید دید مردم اطراف چه واکنشی نشان دادند؟ آیا اعتراضی کردند؟ آیا گزارش دادند تا برخورد شود؟ در دوره مسئولیت هر شخصی با هر عقیده و مدیریتی چنین اتفاقی می تواند رخ بدهد. مهم، واکنش همگانی نسبت به این اتفاق است.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹
0
کاش در این چند روز سری به رستوران هفت خوان میزدید
متاسفانه
آن زمان شاهد بساط رقص و موسیقی زنده می بودید
جای تاسف داره برای سازمان میراث فرهنگی استان فارس