کد خبر: ۱۴۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

افزایش آمار جانباختگان کرونا در فارس به ۳۰۹۵ نفر از ابتدای شیوع / ناپایداری وضعیت کنونی کرونا را جدی بگیریم

آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، سه هزار و ۹۵ هم استانی را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده ایم.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه هم اکنون ۴۹۳ بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان فارس بستری هستند، گفت: ۹۳ نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بیماران مثبت شناسایی شده به ۱۶۶ هزار و ۳۳۴ نفر از ابتدای شیوع تاکنون، از بهبودی ۱۶۰ هزار و ۹۸۴ نفر از این بیماران در این بازه زمانی خبر داد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه شیراز، مجموع موارد نمونه گیری های تشخیصی از ابتدا تاکنون را نیز ۵۸۷ هزار و ۶۸۹ مورد اعلام کرد.

به گفته ایلامی به طور کلی شرایط کنونی ناپایدار بوده و با گردش ویروس در سطح بین المللی و کشوری مواجه هستیم.

توصیه این پزشک متخصص بیماری های عفونی، تداوم پایبندی به رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از سفرهای غیرضروری و پرهیز از شرکت در تجمعات و مهمانی ها، برای پیشگیری از آغاز موج جدید بیماری بود.

 انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان