کد خبر: ۱۴۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
معاون وزیر بهداشت:

۶ نفر در کشور به کرونای انگلیسی مبتلا شدند/ اضافه شدن ۱۰هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت

معاون وزیر بهداشت گفت: وضعیت کرونای انگلیسی در کشور محدود به همان شش موردی است که شناسایی شده اما باید هوشیار باشیم.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی و سلامت  شیرازه، در ماه‌های اخیر شاهد شیوع گونه جدید از ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس بودیم که سرایت آن به سایر مناطق جهان دور از انتظار نبود به طوری که اکنون در ایران حدود شش نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

صبح قزوین نوشت: گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی ۷۰ درصد مُسری تر از گونه اصلی آن است و می‌تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند.

این ویروس نخستین بار در منطقه «کنت» انگلیس مشاهده شد؛ اما سه ماه بعد «مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس این موضوع را با پارلمان در میان گذاشت و ۱۹ دسامبر سال گذشته میلادی نیز «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس آن را به طور علنی اعلام کرد.

ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین، درباره تاثیر واکسن‌های تولید شده بر کرونای انگلیسی اظهار کرد: فعلا واکسن‌هایی که تا کنون در کشور ما و چه در دنیا وجود دارد به تغییری که در کرونا در انگلیس رخ داده است موثر هستند.

تاثیر واکسن کرونا بر گونه‌های جهش یافته قابل پیش‌بینی نیست

وی افزود: اما اگر ویروس کرونا باز هم تغییرات دیگری داشته باشد ممکن است که تاثیر واکسن‌ها هم تغییر کند یا اینکه نیاز به تغییر در روش ساخت باشد.

معاون وزیر بهداشت ابراز کرد: وضعیت کرونای انگلیسی در کشور محدود به همان شش موردی است که شناسایی شده اما باید هوشیار باشیم چون ممکن است دوباره همان طور که در انگلیس یا آفریقای جنوبی و برزیل ویروس تغییر کرده نیز در هر کشور دیگری از جمله کشور ما هم تغییر کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ممکن است ویروس جدید از کشورهای دیگر هم به کشور ما وارد شود، تصریح کرد: فعلا روش مقابله با ویروس‌ کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و استفاده از ماسک و شست‌وشو است و درخواست جدی ما از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

حریرچی تاکید کرد: ما از انواع کشورها واردات واکسن خواهیم داشت و بستگی دارد که کدام واکسن ها مورد تایید سازمان غذا و دارو است؛ تا پایان دولت حدود ۱۰هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه خواهد شد که می‌تواند افزایش بی‌سابقه را نسبت به گذشته ایجاد کند.

انتهای پیام/ م
برچسب ها: بهداشت ، کرونا ، شیرازه
نظرات بینندگان