کد خبر: ۱۴۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کارگردان تلویزیون در گفتگو با «شیرازه»:

قهر با انتخابات هیچ نتیجه ای ندارد/ لزوم توجه همزمان به اقتصاد و فرهنگ در برنامه کاری رئیس جمهور آینده

رضایی گفت: هیچ وقت و در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید نمونه بیاورید که با قهر کردن از انتخابات اتفاقات خوبی افتاده باشد پس در نتیجه باید سرنوشت خودمان را رقم بزنیم.
مرتضی رضایی تهیه کننده و کارگردان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در خصوص انتخابات و ضرورت شرکت در این عرصه مهم گفت: در مورد انتخابات باید گفت که هیچ  وقت و در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید نمونه بیاورید که با قهر کردن از انتخابات اتفاقات خوبی افتاده باشد پس در نتیجه باید سرنوشت خودمان را رقم بزنیم.

وی افزود: ما در سال‌های بسیار به خصوص زمان سازندگی تا توانستیم مدیران اقتصادی پرورش دادیم به همین خاطر در مدل‌های فرهنگی خلا داریم؛ اگر خوب دقت کنیم در زمان گذشته با کمترین امکانات فرزندان پرورش می‌افتند اما اکنون با وجود امکانات زیاد هنوز هم افراد مختلف خانواده مجبور به کار کردن برای گذران زندگی هستند.

قهر با انتخابات هیچ نتیجه ای ندارد / لزوم توجه همزمان به اقتصاد و فرهنگ در برنامه کاری رئیس جمهور آینده

این کارگردان تلویزیون مشکلات و معضلات امروز جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید بررسی و ریشه یابی کرد که چرا با وجود افزایش امکانات هنوز هم مردم ناراضی هستند و به خاطر نداشته هایشان گلایمند هستند؟ به عقیده بنده به خاطر کمبود و ضعف کار رسانه ای است و به قطعیت اعلام می کنم ما رسانه را باخته ایم.

رضایی با بیان اینکه باید نسل امروزی با استفاده از رسانه با گذشته و دست آوردهای حال حاضر آشنا شود، گفت: در تبیین دست آورد چند دهه اخیر متاسفانه ضعف هایی وجود دارد و به صورت مطلوب این کار صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در بحث فرهنگی و رسانه به خوبی تبلیغات صورت نگرفته در حالی که در دیگر نقاط دنیا معتقد هستند که اساسی ترین رکن انجام فعالیت ها، تبلیغات است؛ ما معمولا دربخش فرهنگی تمامی حوزه ها چه شورای شهر و چه مجلس و... دچار یک خلا هستیم زیرا همگی به دنبال کمیسیون های امنیت ملی و  برنامه و بودجه هستند پس درنتیجه جای فرهنگ خالی می شود و وقتی جای فرهنگ خالی باشد تبعات آن در لایه های زیرین جامعه مشخص می شود.

این هنرمند کشورمان با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر شبیخون و تهاجم فرهنگی گفت: در این عرصه کم توجهی صورت گرفته، اقتصاد خیلی مهم است اما اقتصاد بدون فرهنگ فایده ندارد و یک پای کار می لنگد چون اگر توجیه نباشیم که رتبه اقتصادی ما در دنیا کجاست وبه چه صورت است قطعا دچار مشکل خواهیم بود.

بنابه گفته رضایی، طبق آمار رسمی اگر هر فرد یک وعده غذای گرم بخورد، یک سقف برای زندگی و یک شغل داشته باشد جزء25 درصد مرفه دنیا است لذا پس مشکلات بر سر مشاهده نابرابری ها، فساد و رانت در جامعه  است و اینکه مردم می‌‍بینند با این  اتفاقات برخورد نمی‌شود و یا اگر هم برخوردی شده رسانه ای نمی‌شود تا مردم جامعه ببینند، دلسرد می‌شوند.

این کارگردان تلویزیون در پاسخ به پرسش «خبرنگار شیرازه» مبنی بر راهکاری‌های ریشه کن شدن رانت و معضلات کشور، اظهار داشت: همچنان بر این عقیده هستم که برای کاهش این جرائم اولا اطلاع رسانی شود و مرحله دوم اطلاع رسانی شود و لازمه این دو مرحله داشتن یک مدیر خوب و کارامد است چرا که چون اینگونه اتفاقات همانند دومینو است.

وی ادامه داد: اگر مدیر بالا دستی اهل رانت و فساد باشد قطعا مدیر زیر دست نیز اینگونه خواهد بود از طرفی وقتی مدیری وامدار جناح یا اشخاصی باشد و بدهکار آنان، مجبور است اینها را پس دهد در نتیجه رانت و فساد به وجود خواهد آمد.

رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه آنچه از رئیس جمهور آینده می خواهیم این است که هم به اقتصاد و هم به فرهنگ درکنار هم توجه شود، به موضوع تخصصی بودن هم اشاره کرد و گفت: چرا ما انسان‌ها بدون داشتن تخصص کافی به کاری ورود می کنیم که در آخر موجب ضرر و زیان و پشیمانی گردد؟ باید افراد کارآمد، متخصص و دغدغه مند در انتخابات انتخاب کنیم تا شاهد وجود معضلات کنونی نباشیم.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان