کد خبر: ۱۴۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا:

تشدید کنترل مبادی ورودی استان فارس و شهر شیراز/ محدودیت های کرونایی افزایش یافت

قاسم پور گفت: با همراهی، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیزات، راهداری و ... با متخلفان برخورد خواهد شد و مبادی ورودی استان و شیراز نیز فرمانداران تکلیف نظارت شدید دارند تا خودروها برگشت داده شده و جریمه ۲ میلیون تومانی برای آنها اعمال شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا ، امروز شنبه ۲۳ مرداد ماه در نشستی مجازی با خبرنگاران با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: ستاد ملی کرونا امروز تا حدود ساعت ۱۲ جلسه داشت که در نتیجه آن، ممنوعیت تردد سراسری از ساعت ۱۲ فردا تا روز ۵ شهریور را در سراسر کشور خواهیم داشت.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به لغو مجوز های صادر شده توسط فرمانداری ها، افزود: مجوزهای قبلی فرمانداری ها برای امکان تردد خودروها نیز باطل خواهد بود و حق تردد با این مجوزها وجود ندارد و خودورهای متخلف جریمه ۲ میلیون تومانی خواهند شد که پس از یک ماه ۲ برابر خواهد شد میزان این جریمه و قطعا نیز دریافت می شوند.

بنابه گفته قاسم  پور، تعطیلی ۶ روزه از ۲۵ مرداد در سراسر کشور مصوب شده است و در این مدت ادارات، بانک ها و مشاغل غیر ضروری تعطیل خواهند بود و ادارات ضروری که خدمات ضروری ارائه می دهند مانند دانشگاه ها و بیمارستان ها، آتش نشانی، دستگاه های خدمات رسان همانند آب، برق و ... فعالیت خواهند داشت.

معاون استاندار فارس از تشدید کنترل ورود خودرو های غیربومی به استان فارس خبر داد و اظهار کرد: با همراهی، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیزات، راهداری و ... با متخلفان برخورد خواهد شد و مبادی ورودی استان و شیراز نیز فرمانداران تکلیف نظارت شدید دارند تا خودروها برگشت داده شده و جریمه ۲ میلیون تومانی برای آنها اعمال شود.

این مقام مسئول در خصوص تعطیلی مشاغل و اصناف گفت: مشاغل غیر ضروری تعطیل خواهد بود و روزنامه ها گروه شغلی یک هستند و فعالیت آنها ممنوع نیست اما در مشاغل گروه یک، نانوایی، داروخانه، سوپر مارکت، قصابی و سایر مشاغل رفع نیازهای ضروری تنها مجاز به فعالیت هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: موزه ها، کتابخانه ها و ... نیز تعطیل خواهند بود و در حال حاضر ۳۲ شهرستان استان دارای وضعیت قرمز است بنابراین ضریب اشغال تخت های بستری عادی ۱۰۷ درصد، ویژه ۹۵ درصد است و سه هزار بستری دائم در استان داریم و درصد مثبت شدن تست ها نیز ۴۰ درصد است و فردا جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا خواهیم داشت.

معاون استاندار فارس برگزاری مراسمات سوگواری ماه محرم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در پی تشدید محدودیت های مدیریت کرونا، برگزاری مراسم عزاداری تنها در فضاهای باز و با رعایت نکات بهداشتی قابل انجام است و نظارت ها نیز تشدید خواهد شد.

قاسم پور در پایان سخنان خود مجالس امام حسین (ع) مرکز برکت و خیر دانست و بیان کرد: اما شیوه نامه ها باید رعایت شود تا شاهد امنیت و سلامتی مردم باشیم و کمبود دارو نیز  برطرف شده بنابراین مشکل خاصی از نظر داروی بیماران کرونایی در استان نداریم اما داروهای خاص این بیماری به دلیل شرایط خاص تجویز در داروخانه ها نداریم و مشکل سرم نیز در فارس رفع شده است.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان