کد خبر: ۱۵۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

نمره صفر عامل مزاحمت در فضای مجازی/ كشف بيش از 5 ميليارد لوازم يدكي قاچاق زير بار ضايعات

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقيف پژو و كشف ترياك در "داراب"

فرمانده انتظامی "داراب" از کشف 19 کیلو و 380 گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسي از يك سواري پژو 405 خبر داد.   
                                                          
 "عليرضا نوشاد" ، بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامی ايست و بازرسي "قلاتويه" داراب با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به يك سواري پژو 405 حامل 3 سرنشين مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي خاطر نشان كرد: در بازرسي از كوله پشتي 2 نفر از سرنشينان اين خودرو 19 کیلو و 380 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی "داراب" عنوان داشت: در اين خصوص 3 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف بيش از 5 ميليارد لوازم يدكي قاچاق زير بار ضايعات

فرمانده انتظامی "خرم‌بيد" از کشف انواع لوازم يدكي قاچاق به ارزش 5 ميليارد و 200 ميليون ريال در بازرسي از يك كاميون خبر داد.

 "علي‌اكبر كريمي"، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس خرم‌بيد حين گشت‌زني در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه كاميون حامل بار ضايعات فلزي مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي با اشاره به اینکه در بازرسی از اين خودرو ۹۰۰ عدد بلبرینگ، ۲ عدد سر سیلندر کامیون و ۳ عدد میل لنگ خارجي قاچاق کشف شد، تصريح كرد: در این رابطه راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامی "خرم‌بيد" با بيان اينكه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 5 ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و ارز آن را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

كشف كالاي قاچاق ميلياردي با هوشياري پليس"آباده"

فرمانده انتظامي شهرستان "آباده" از توقيف يك سواري پارس و كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال خبر داد.

 "سيدابوالفضل مسعودي"،بيان كرد: ماموران يگان امداد "آباده" در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، حین گشت زني درسطح حوزه استحفاظي به يك خودرو پژو پارس مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو 4 دستگاه تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، ظرف شویی و چرخ خیاطی و یک کارتن قابلمه گرانیتی خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمركي را کشف کردند.

فرمانده انتظامي آباده با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد ريال برآورد و در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: قاچاق کالا تهديدي جدي براي توليد جامعه مي‌باشد و مبارزه با قاچاق کالا يک تکليف همگاني است كه نيروي انتظامي در برخورد با اين پديده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

پلمب 10 واحد صنفی متخلف در"اقلید"

فرمانده انتظامي "اقليد" از پلمب 10 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان  خبر داد.

 "مراد صارمي"، در تشريح اين خبر بيان كرد:   در اجراي طرح برخورد با واحدهاي صنفي متخلف، مأموران پلیس امنيت عمومی طرح بازديد از اين واحدها را طي هفته گذشته اجرا كردند.

وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح‌ها از 30 واحد صنفي بازدید به عمل آمد، بيان كرد: به 20 واحد صنفی فاقد مجوز اخطاريه پلمب و 10 واحد نيز به دلیل تخلفات صنفی و انتظامی و نداشتن پروانه کسب و نارضایتی مردم پلمب شد.

 "صارمي" از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحدهاي صنفي آن را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع تا اقدامات قانوني صورت پذيرد.

کشف 18 دستگاه وسيله نقليه مسروقه در "کازرون"

فرمانده انتظامي "كازرون" گفت: با تلاش ماموران اين فرماندهي 18 دستگاه وسيله نقليه مسروقه کشف و تحويل مالباختگان شد.

 "اسماعیل زراعتیان"، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در اجراي طرح برخورد با سارقان و كشف اموال مسروقه، ماموران انتظامي شهرستان كازرون طي يك ماه گذشته موفق شدند با گشت‌زني‌هاي هدفمند و نامحسوس 18 دستگاه انواع وسيله نقليه مسروقه را کشف و در اين زمينه 3 نفر را نيز دستگير كنند.

وي با بيان اينكه از اين تعداد وسيله نقليه مکشوفه 8 دستگاه خودرو و 10 دستگاه موتورسيکلت مي‌باشد، از شهروندان خواست از پارک کردن وسايط نقليه در مکان‌هاي تاريک و کوچه‌هاي خلوت خودداري و حتي الامکان آن را در پارکينگ‌ پارك و اصول امنيتي ماننده استفاده از قفل فرمان، دزدگير و قفل پدال را جهت به حداقل رسيدن شرقت رعايت کنند.  

ایست پلیس به سواري پژو و كشف بيش از 6 کیلو تریاک 

فرمانده انتظامی شهرستان "سروستان" از کشف 6 کیلو و 500 گرم تریاک در بازرسی از یک سواري پژو 206 خبر داد.

 دوم "آرش بخشایی" ، در تشریح این خبر بيان كرد: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامي سروستان حين کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور "فسا-شیراز" به يك خودرو 206 مشکوک و آن را با اقدامات فني و تخصصي متوقف كردند. 

وي بیان داشت: در بازرسي از اين خودرو 6 کیلو و 500 گرم تریاک كشف و راننده و همسرش نيز دستگير شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سروستان" با اشاره به اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های پلیس است که نیروی انتظامی اين شهرستان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

دستگيري متهم و رفع اراضي ملي در "قيروكارزين"

فرمانده انتظامی "قیروکارزین" از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش 85 میلیارد ریال در بخش "افزر" خبر داد.
 "قربانعلی روستا" ، بيان كرد: در پي مراجعه نماينده اداره منابع طبيعي قيروكارزين مبني بر تصرف حدود 85 هزار متر از اراضي ملي در بخش "افزر" توسط فردي سودجو و متخلف، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي گفت: ماموران انتظامي به همراه نماينده اداره منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام و حدود 85 هزار متر از اراضي ملي كه توسط فردي متخلف به صورت غيرقانوني تصرف و اقدام به كشاورزي شده بود رفع تصرف كردند.

فرمانده انتظامی "قیروکارزین" با بيان اينكه در اين خصوص فرد متخلف براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد، عنوان داشت: كارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را 85 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

نمره صفر عامل مزاحمت در فضای مجازی 

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی 2 نوجوان که با ارسال پیام‌های توهین آمیز برای دبیر خود در وات ساپ مزاحمت ايجاد كرده بودند خبر داد.

 "حشمت سلیمانی"، در تشریح این خبر اظهار داشت: مردی میانسال با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز برای وی در گروه‌های مجازي قصد بدنام کردن وی را دارند كه رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: كارشناسان تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و موفق شدند در اين خصوص 2 نفر كه دانش‌آموز نيز بودند را شناسايي و آنان را دستگير كنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه علت و انگيزه اين كار را كسب نمره صفر در یکی از امتحانات اعلام كردند، گفت: اين افراد براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

 "سليماني" عنوان داشت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

اين مقام سايبري خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

کشف 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی در "پاسارگاد" 

فرمانده انتظامی شهرستان "پاسارگاد" از کشف 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی با دستگيري 6 سارق حرفه‌ای خبر داد.

سرهنگ "مصطفی توکلی"، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان "پاسارگاد"، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي با تحقیقات فني و پلیسی موفق شدند در اين خصوص 6 سارق سابقه‌دار را شناسايي و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را در مخفيگاهشان دستگیر كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "پاسارگاد" ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی از قبیل کنتور آب، پل فلزی، موتور برق و سم‌پاش، سیم خاردار، خاموت، آهن آلات و ...کشف شد.

 "توكلي" با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 15 فقره سرقت از اماكن خصوصي اعتراف و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، عنوان داشت: كارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 800 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

دستگیری 4 سارق در "کوار"  

فرمانده انتظامی "کوار" گفت: سارقان کابل برق، قطعات خودرو و زمین‌های کشاورزی با 24 فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شدند. 

 "سیدرحمان هاشمی" ، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان كرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وي افزود: در پي وقوع چندین فقره سرقت کابل برق، قطعات خودرو و اموال زمین‌های کشاورزی در حوزه استحفاظي شهرستان کوار، پيگيري و بررسی موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران پلیس با تحقيقات ميداني و بررسی‌‌هاي صورت گرفته موفق شدند در اين خصوص 4 نفر از سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی  آنان را دستگیر كنند.

 "هاشمي" با بيان اينكه سارقان در تحقيقات پليس به 24 فقره سرقت کابل برق، قطعات خودرو و اموال زمین‌های کشاورزی اعتراف كردند، عنوان داشت: متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

کشف بادام قاچاق در"کوار" 

فرمانده انتظامي "كوار" از توقيف يك سواری آزارا و کشف 600 کیلوگرم بادام خارجي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 800  میلیون ريال خبر داد.

 "سیدرحمان هاشمی" ، بيان كرد: ماموران پليس آگاهي شهرستان كوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواری آزارا مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 600 کیلوگرم بادام خارجی قاچاق  و فاقد مدارک قانوني را كشف كنند.

فرمانده انتظامي كوار با بيان اينكه در اين خصوص راننده به مرجع قضائي معرفي شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد و 800 میلیون ريال برآورد شده است.

کشف بیش از12 میلیون چک پول تقلبی در مرودشت

فرمانده انتظامي "مرودشت" از دستگیری فردی با 12 ميليون و 500 هزار ريال چک پول تقلبي در این شهرستان خبر داد.

 "فرشید زینلی" اظهار داشت: در پي اعلام گزارشي مبنی بر مراجعه فردي با تعدادي چك پول تقلبي به يكي از شعب بانكي در این شهرستان، بلافاصله مأموران کلانتری 12 بعثت به محل اعزام شدند.

وي افزود: با حضور به موقع پلیس این فرد دستگیر و 25 برگ چک پول تقلبي 500 هزار ريالي به ارزش 12 ميليون و 500 هزار ريال از وي كشف شد.

فرمانده انتظامي "مرودشت" با بيان اينكه فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان به خصوص کسبه و بازاريان درخواست کرد ضمن استفاده از تجهيزات و دستگاه‌هاي شناسايي چک پول، به محض مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش کنند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان