کد خبر: ۱۵۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
درکارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مطرح شد:

اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای مدیران ارشد دستگاه های مختلف استان تبیین شود

استاندار فارس با تاکید بر اینکه احتیاج به برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم، افزود:برنامه‌ها باید زمان‌بندی داشته باشد و رصد کنید که آیا بهتر از این هم می‌شود کار را دنبال کرد یا اجرا مهم‌تر از برنامه‌ریزی است؟
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، امروز ۲۵آذر ماه جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری در حالی برگزار شد که محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با اشاره به عدم حضور برخی مدیران کل در این کارگروه، اظهار کرد: باید بر اساس نیاز واقعی، برای حضور مدیران در جلسات، شوراها و کارگروه های استانی برنامه ریزی و از آنان دعوت کرد تا روند اداره و پیشبرد اهداف استان دچار اختلال نشود.

وی با انتقاد از روند برگزاری جلسات بیان کرد: این نوع برگزاری جلسه یعنی موضوعات رصد نشده، آمار هم کمی نیست و جلسات منحصر به کلی‌گویی شده با این شیوه باید مدیران کل کارشان را تعطیل کنند و همه وقت در جلسه باشند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه باید دستگاه ها و افرادی که مرتبط با جلسات هستند،، حتما حضور داشته باسند،اظهار کرد:  کشور ما چند سال است درگیر جلسات کم نتیجه است، پس تاکید بنده بر این است که  برنامه جلسات از قبل به اطلاع مدیران رسانده شود و تنها مدیرانی که باید پاسخگو باشند در جلسه حضور داشته باشند. 

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه  مدیران نباید خود را گرفتار آیین نامه و بخشنامه نوشتن کنند، گفت: از بخشنامه  نویسی چیزی حاصل نمی‌شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه احتیاج به برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم، افزود:برنامه‌ها باید زمان‌بندی داشته باشد و رصد کنید که آیا بهتر از این هم می‌شود کار را دنبال کرد یا اجرا مهم‌تر از برنامه‌ریزی است؟

وی با بیان اینکه اگر به ۵۰ درصد اهداف اولیه هم برسیم خوب است، اظهار کرد: باید از برنامه‌های کلی و صحبت‌های نظری بگذریم و با عدد و آمار جلو برویم و تقسیم کار شود تا مشخص باشد چه کسی به مسئولیتش عمل کرده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه به مبحث سلامت و ضرورت توجه به آن نیز اشاره کرد و گفت: در استان فارس  و کشور حداقل دو سوم مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

 وی افزود: بعد از مدیریت کرونا مشکل اصلی کشور همچنان بیماری های غیرواگیر خواهد بود که مدیریت آن نیازمند عزم ملی و جدی است.

ایمانیه با اشاره به اینکه فرصت همکاری و هماهنگی خوبی در سطح استان فارس برای اجرای طرح کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر ایجاد شده‌است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید طرح کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر را به شکل زمانبندی شده و با تعیین دقیق وظایف دستگاه های مختلف تهیه کند تا در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تصویب و ابلاغ شود.

برنامه های استان باید دارای زمان بندی مناسب باشد/ باید اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای مدیران ارشد دستگاه های مختلف استان تبیین شود

در فهم مشترک اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی دچار آسیب جدی هستیم

در ادامه این جلسه اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس نیز اظهارکرد: در استان فارس موضوعات اجتماعی و فرهنگی دسته چندم شده و در اولویت نیست، یعنی اگر همه اموراتمان انجام شد، به موضوعات اجتماعی فرهنگی هم سری میزنیم و به همین دلیل علی رغم شایستگی هایی و فرصت هایی که استان فارس دارد عمده موضوعات ظاهر آن سبقه امنیتی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در فهم مشترک اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی دچار آسیب جدی هستیم، تصریح کرد: نتیجه آن هم این شده که شورای فرهنگ عمومی استان عملاً انتفاعی برای استان ندارد و بخش هایی که می توانند فعالیت های اجتماعی انجام دهند به عنوان یک دستگاه دسته چندمی با آنها رفتار می شود.

 محبی پور با تاکید بر اینکه ما استان فرصت های بی نظیر فرهنگی و اجتماعی هستیم عنوان کرد: متاسفانه آنقدر از این فرصت‌ها استفاده نکرده‌ایم که تبدیل به آسیب‌های اجتماعی شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اظهارکرد: قرار نیست هر مسئله‌ای را با ابزار امنیتی با آن مواجه شویم، چرا که ابزار امنیت مانند آچار فرانسه است که هر جا استفاده شد آچار اصلی کارایی خود را از دست می‌دهد. 

وی با بیان اینکه برای اولویت قرار گرفتن مسائل فرهنگی و اجتماعی باید خرد و اراده جمعی پای کار آید، افزود: باید اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای مدیران ارشد دستگاه های مختلف استان تبیین شود و جلسات مرتبط با این دو حوزه جدی برگزار گردد.

محبی‌پور همچنین تصریح کرد: چرا باید استان فارس یک استان امنیتی تلقی شود در صورتی که قطعاً ما یک استان فرهنگی و اجتماعی با ظرفیتهای مهم و با ارزش فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: بنای ما در معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس بر این است که بخش اجتماعی فرهنگی را فراتر از گذشته وارد کار کنیم و بیشتر مد نظر قرار دهیم و کمترین ارجاعات را به موضوعات امنیتی داشته باشیم.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان