کد خبر: ۱۵۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۸ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از كشف مواد مخدر در عمليات مشترك پليس فارس و لرستان تا زندان ایستگاه پایانی اراذل و اوباشان در آباده

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

كشف مواد مخدر در عمليات مشترك پليس فارس و لرستان

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از توقيف سواري كي‌ام‌سي و كشف 94 كيلو و 600 گرم ترياك و هروئين در عمليات مشترك فارس و لرستان خبر داد.

 سيدموسي حسيني ، بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي با سواري كي‌ام‌سي در حال انتقال يك محموله ترياك در محور بندرعباس-شيراز است كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس مبارزه با مواد مخدر فارس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان پس از هماهنگي با مقام قضائي به اين محور اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موفق شدند سواري كي‌ام‌سي حامل ترياك را شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان عنوان داشت: در بازرسي از اين خودرو 88 كيلو و 600 گرم ترياك و 6 كيلو هروئين (در مجموع 94 كيلو و 600 گرم  مواد مخدر) كشف شد.

 حسيني با بيان اينكه در اين خصوص يك دستگاه تویوتا هایلوکس كه اسكورت محموله بود توقيف و راننده و سرنشين نيز دستگير شدند، عنوان داشت: هر 3 متهم پس از تشكيل پرونده اوليه براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

دستگيري سارقان اماکن خصوصی با  13 فقره سرقت در کوه چنار

 
جانشین فرمانده انتظامی كوه‌چنار از دستگيري سارقان اماکن خصوصی با کشف 13 فقره سرقت خبر داد.

پرویز ارجمند ، بيان كرد: پس از وقوع سرقت‌هاي متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهر قائمیه، بررسي موضوع جهت شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار  مأموران کلانتری 11 قرار گرفت. 

وي تصريح کرد: مأموران انتظامی با تلاش شبانه روزي و به کارگيري گشت‌هاي محسوس و نامحسوس 3 نفر از سارقان سابقه‌دار و یک نفر مال‌خر را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي آنان را دستگير كردند. 

جانشین فرمانده انتظامی كوه‌چنار  با بيان اينكه متهمان در بازجويي به 13  فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، عنوان داشت:  سارقان براي سير مراحل قانوني به مراجع قانوني معرفي و از آن طریق روانه زندان شد.

 ارجمند از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

اتوبوس‌های مسافربری حامل سوخت قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف 3 دستگاه اتوبوس مسافربری و کشف 5 هزار و 400 لیتر گازوئيل قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

 داود امحدی ، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌هاي نفتي و همچنين جلوگيري از هدر رفت سرمايه‌هاي ملي، ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتی به 3 دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف كردند.

وي با بیان اينكه در بازرسی از این خودروها 5 هزار و 400 لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، گفت: در اين خصوص 3 نفر راننده نيز براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي لارستان با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش سوخت‌هاي مکشوفه را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جديت همواره آماده است با قاچاقيان و مخلان نظم و امنيت اقتصادي مقابله کند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در بیضا
 
فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری باند 3 نفره سارقان اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 محمود نجفی ، در این خصوص اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بيضا، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فني و پلیسی موفق شدند در اين خصوص 3 سارق سابقه‌دار كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی بیضا با بيان اينكه متهمان در بازجويی‌ اوليه به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 نجفي از مشارکت و همکاري خوب مردم با پليس قدرداني و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اعلام كنند.

كشف 2 دستگاه موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت
 
فرمانده انتظامي زرین‌دشت از كشف 2 دستگاه موتورسیکلت سرقتی با سابقه سرقت از شیراز در این شهرستان خبر داد.

 حمیدرضا صالحی فرد، بيان كرد: ماموران انتظامی زرين‌دشت در اجرای طرح مبارزه با سارقان، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به 2 دستگاه موتورسیکلت هوندا مشكوك و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو دستگاه موتورسیکلت را توقیف کنند.

فرمانده انتظامي زرین‌دشت با بيان اينكه در استعلام از سامانه پليس آگاهي مشخص شد  موتورسیکلت‌های مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارند، گفت: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و با توجه به تاریکی هوا راکب دیگر متواری شد.

 صالحی‌فرد با اشاره به اینکه تلاش براي دستگیری سارق متواری با جديت ادامه دارد، خاطر نشان کرد: راکبان موتورسیکلت هنگام ترک وسیله نقلیه خود حتما آن را به تجهیزات ایمنی ضد سرقت نظير قفل و زنجیر مجهز کرده تا فرصت هرگونه سرقت از تبهکاران گرفته شود.

سرقت وانت پراید بار در شیراز و کشف در کوار 

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه وانت پراید سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

 سیدرحمان هاشمی ، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان كرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وي افزود: در پي وقوع چندین فقره سرقت توسط یکدستگاه وانت پراید بار در حوزه استحفاظي شهرستان کوار، پيگيري و بررسی موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران انتظامي با گشت‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس موفق شدند خودرو را در يكي از محله‌اي اين شهرستان شناسايي و آن را با اقدامات فني و تخصصي توقيف كنند.

 هاشمي با بيان اينكه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

اين مقام انتظامي تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده قرار داده و هرگونه موارد مشكوك در این زمینه را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

توقيف وانت پرايد و كشف 92 كيلو ترياك

فرمانده انتظامي داراب گفت: ماموران اين فرماندهي موفق شدند در بازرسي از يك دستگاه وانت پرايد 92 کیلو و 500 گرم ترياك كشف كنند.

 عليرضا نوشاد ، اظهار داشت: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، ماموران انتظامي داراب حین کنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان به یک دستگاه وانت پرايد مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف كردند.

وی با بيان اينكه ماموران انتظامی در بازرسی از اين خودرو 92 کیلو و 500 گرم ترياك کشف كردند، اظهار داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحویل مراجع قضائی شد.

عملکرد پلیس كوار در آذر ماه سال جاری

فرمانده انتظامي كوار در تشریح عملکرد پلیس در آذرماه، از کشف 59 فقره سرقت و 5 کیلو و 661 گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد. 

 سیدرحمان هاشمی ، اظهار داشت: پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است .

وي ادامه داد:  ماموران پلیس در آذرماه سال جاری 18 سارق دستگیر و 59 فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی ، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامي كوار کشف 109 طاقه پارچه، 509 عدد نوشیدنی، 450 کیلوگرم گردو، 60 کیلو زنجبیل، 600 کیلو بادام،590 عدد اگزوز ماشین خارجی ، 480 عدد دوربین و لامپ خودرو، 8 دستگاه لوازم خانگی و دستگیری 12 نفر را از دیگر نتایج این طرح‌ها عنوان كرد.

 هاشمیٌ با بيان اينكه در این طرح‌ها 175 دستگاه وسایط نقلیه متخلف نیز توقيف و روانه پارکینگ شد، گفت: تلفن110 در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان  عزیز می‌باشد.

زندان ایستگاه پایانی اراذل و اوباشان در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری 3 اراذل و اوباش طي 24 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي ، اظهار داشت: در پی ايجاد مزاحمت، وقوع نزاع و درگیری و همچنين اخلال در نظم عمومي در یکی از محلات شهرستان آباده، رسیدگی به موضوع جهت شناسايي و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضائي و اقدامات پليسي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در اين خصوص 3 نفر اراذل واوباش را دستگير و به مقر انتظامي دلالت دهند. 

فرمانده انتظامی آباده با بيان اينكه در سوابق اين اراذل و اوباش جرايمي از قبيل شرارت، اخلال در نظم عمومي، نزاع و درگيري، ايجاد مزاحمت و سرقت به چشم مي‌خورد، عنوان داشت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

حماسه 9 دي، نماد بصيرت و ولايت‌ مداري ملت ايران است 

فرمانده انتظامی استان حماسه 9 دي را از روزهای مهم و تاريخ‌ساز انقلاب اسلامي و نماد بصيرت و ولايت‌ مداري ملت ايران عنوان کرد. 

سردار رهام بخش حبیبی ضمن تبریک سالروز حماسه 9 دی، اظهار داشت:  حماسه بزرگ 9 دی سال 1388 که پس از فتنه‌انگیزی، آشوب‌طلبی و هنجارشکنی دشمنان این مرز و بوم رخ داد، روز بزرگی در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی نام گرفت که در بصیرت و ولایت مداری ملت ایران اسلامی تبلور یافته است.

وی افزود: 9 دی یادآور تجدید میثاق امت اسلامی ایران با ارزش های انقلاب اسلامی و ولایت است که خشم و عصبانیت دشمنان و منافقین ملت را همراه با انفعال و عقب نشینی از مواضع نادرست شان به ارمغان آورد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: نهم دی ماه نماد بصیرت، لحظه شناسی، ولایتمداری و عزتمندی مردمی بود که با حضور به موقع خود در صحنه و عبور از فتنه جبهه استکبار، نشان دادند که همواره پیرو راه ولایت فقیه هستند.

سردار حبیبی تصریح کرد: اینجانب سالروز حماسه پر شکوه 9 دی، روز اقتدار، بصیرت و ولایتمداری بی بدیل مردم ایران اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همه مردم قدرشناس ایران اسلامی و به ویژه مردم ولایت مدار استان فارس تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان