کد خبر: ۱۵۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

رونمایی از سامانه جامع نشریات علمی کشوردر شیراز

وب سرویس رایمگ (سامانه جامع نشریات علمی کشور) با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت عتف، از وب سرویس رایمگ (سامانه جامع نشریات علمی کشور) برای تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در خدمات رسانی به جامعه علمی کشور رونمایی شد.

محمدجواد دهقانی رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: رایمگ، سامانه یکپارچه نشریات ادواری علمی کشور به همراه مدیریت انتشارات نشریات است که بر اساس تفاهم نامه میان مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

او گفت: سامانه رایمگ تمام فرآیند‌های دریافت مقاله، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحه‌آرایی و انتشار الکترونیکی و چاپی نشریات علمی را دربرگرفته است.

این سامانه برای مدیریت بهینه نشریات علمی با استفاده از نرم‌افزار‌های متن باز و براساس استاندارد نشریات معتبر بین‌المللی طراحی و پیاده‌سازی شده است. یکی از مهمترین ویژگی این سامانه، طراحی سایت نشریات به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است.

رایمگ اولین بستری است که به زبان عربی از اخذ مقاله تا انتشار آن برای نشریات عربی در کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

رییس ISC گفت: رایمگ، نخستین سامانه جامع نشریات علمی کشور است که تمام فرایند‌های مرتبط با نشریات (از ارسال مقاله توسط نویسنده تا چاپ نشریه) را به صورت متمرکز پوشش می‌دهد و تمام نشریات علمی کشور در حوزه‌های مختلف موضوعی را در بر می‌گیرد.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه سامانه جامع نشریات علمی کشور گفت: با رونمایی از چنین طرح‌هایی امید است هرچه بیشتر شاهد مرجعیت علمی در سطح بین المللی باشیم تا پژوهشگران داخلی و خارجی بتوانند از چنین سامانه‌های ارزشمندی استفاده کنند.

دسترسی به سامانه رایمگ، نخستین سامانه جامع نشریات علمی کشور از طریق نشانی rimag.ricest.ac.ir امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان