کد خبر: ۱۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
گزارش شیرازه از چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز :

از تصویب بودجه ۵۳ میلیارد ریالی شورای شهر شیراز در ۱۴۰۱ تا پرهیز از اقدامات شتابزده، هیجانی و سیاسی در عزل و نصب‌های شهرداری

نائب رئیس شورای شهر شیراز در چهل و ششمین جلسه علنی این شورا در نطق پیش از دستور خود مسئولان شهرداری این کلانشهر را از اقدامات شتابزده، هیجانی و سیاسی در عزل و نصب‌ها برهزر داشت و از آنان خواست تا آنچه را که خیر و صلاح مدیریت هرچه بهتر شهر است در نظر بگیرند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدتقی تذروی نائب رئیس شورای شهر شیراز در چهل و ششمین جلسه علنی این شورا در نطق پیش از دستور خود مسئولان شهرداری این کلانشهر را از اقدامات شتابزده، هیجانی و سیاسی در عزل و نصب‌ها برهزر داشت و از آنان خواست تا آنچه را که خیر و صلاح مدیریت هرچه بهتر شهر است در نظر بگیرند.

وی افزود: در این تغییرات نکته‌ای که حائز اهمیت است حفظ شان و کرامت همکارانمان است که خدای ناکرده این جابجایی‌ها موجب هتک حرمت و آبروی این عزیزان نشود که در صورت عادی شدن چنین رویه غلطی همه مجموعه را دچار سرخوردگی و دلسردی خواهد کرد.

تذروی ضمن تشکر از تلاش‌های مجدانه و همکارانمان در بخش‌های مختلف به جهت تسریع در روند تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنان، گفت: از آن‌ها می‌خواهم این موضوع را تا پیش از پایان سال به سرانجام رسانده و نتیجه را به مسئولان ذی ربط اعلام کنند.

نائب رئیس شورای شهر شیراز در اد امه اظهار کرد: اخیرا دو حکم از سوی دیوان عدالت اداری بعنوان بالاترین مرجع قضایی رسیدگی به این امر مبنی بر تعیین تکلیف نیرو‌های حجمی و دیپلم به پایین صادر گردیده، که عدم تمکین مجموعه شهرداری به آرائ صادره موجب محکومیت احتمالی شهرداری خواهد شد و تبعاتی نیز به دنبال خواهد داشت، لذا از شهردار محترم می‌خواهم تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و دستورات لازم را به مجموعه تابعه خود صادر کند.

وی ادامه داد: شورای شهر خانه همه شهروندان است و با روی گشاده از همه نظرات و انتقادات و ایده‌های دلسوزان شهر استقبال می‌کنیم

تذروی با بیان اینکه متاسفانه میشنویم که برخی مدیران شهرداری جلوی حضور پرسنل خود در شورای شهر را گرفته و آن‌ها را به علت حضور در شورای شهر توبیخ می‌کنند، افزود: از همین جا اعلام می‌کنم که احدی حق برخورد با همکارانمان در مجموعه شهرداری را به بهانه حضور در شورا ندارد و در صورت اطلاع از این موضوع با مدیر متخلف به جد برخورد خواهد شد.

تدوین طرح آذین‌بندی مناسبت‌های مذهبی شیراز

در ادامه این جلسه شوراییان به بررسی طرح های ارائه شده به صحن شورا پرداختند و در ابتدا طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا در خصوص الزام شهرداری به عقد قرارداد مشاوره و تهیه طرح جامع بصری مفاهیم فرهنگی و آذین‌بندی مناسبت‌های ملی مذهبی با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی شد و به شرح زیر به تصویب رسید.

در این طرح، شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به عقد قرارداد مشاوره و تهیه طرح جامع بصری مفاهیم فرهنگی و آذین‌بندی مناسبت‌های ملی مذهبی در سطح کلان شهر شیراز با رعایت آیین‌نامه معاملات شهرداری را اقدام و نتیجه را طی لایحه‌ای جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

در طرح پیشنهادی باید موضوع  تزئینات و زیباسازی توسط ارگان‌ها و نهادهای دولتی بر اساس وظایف قانونی آن‌ها نیز لحاظ و ضوابط مربوطه ارائه شود.

همچنین در طرح مذکور باید نقش هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها، پایگاه‌ها، مساجد، گروه‌های مردم نهاد و فعالان فرهنگی در مناسبت‌سازی‌ها لحاظ شود و همچنین در خصوص تابلو یا بیلبورد با کاربری صرفاً فرهنگی به منظورانتقال مفاهیم شهروندی اخلاقی,اجتماعی در تمامی شریان‌های اصلی و مترو و اتوبوس‌ها، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها تعیین تکلیف شود.


در ادامه جلسه دستور کار‌هایی درباره بودجه ۱۴۰۱ و اصلاح بودجه ۱۴۰۰ شورای شهر مطرح شد که بر این اساس بودجه سال آینده شورای اسلامی شهر شیراز به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به مبلغ ۵۳ میلیارد ریال شامل مبلغ ۴۴ میلیارد ریال بابت پیشنهاد بودجه شورای اسلامی شهر شیراز و مبلغ ۹ میلیارد ریال بابت هزینه حسابرسی شهرداری‌ها به تصویب شورا رسید.
همچنین اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر شیراز با مجموع ۴۰ میلیارد ریال به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا، مبنی بر الزام شهرداری به بررسی موانع حقوقی جذب و پذیرش سرمایه‌گذار خارجی و ارائه راهکار از دیگر طرح هایی بود که به تصویب شوراییان رسید.

براساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد از تاریخ ابلاغ مصوبه ظرف مدت ۴۵روز موارد حقوقی جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرداری شیراز را بررسی و طی لایحه‌ای با عنوان دستورالعمل سرمایه‌گذاری خارجی را که شامل فرآیند حضور سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز است، به شورا ارسال کند.

انتهای پیام/س




برچسب ها: شورای شهر ، شیراز ، تذروی
نظرات بینندگان