کد خبر: ۱۵۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
کاری به ارزش صدها مدال طلا:

اهدای مدال قهرمانی فوتسال بانوان به مددجویان کمیته امداد فارس/ فرهادی: پهلوانی به مرد بودن نیست

هانیه فرهادی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان زیر ۲۰ سال که از اهالی شیراز است امروز سی ام بهمن ماه در آئین اهدا مدال خود به مدد جویان کمیته امداد، در حرکتی نمادین و ارزشمند حمایت خود را از قشر ضعیف جامعه اعلام کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، هانیه فرهادی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان زیر ۲۰ سال که از اهالی شیراز است امروز سی ام بهمن ماه در آئین اهدا مدال خود به مدد جویان کمیته امداد، در حرکتی نمادین و ارزشمند حمایت خود را از قشر ضعیف جامعه اعلام کرد و گفت:  در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه و معیشت مردم من با اهدا مدال خود به مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس میخواهم به قشر کم درآمد و ضعیف جامعه بگویم که آنها تنها نیستند و ما در کنارشان هستیم

وی بر این باور است که پهلوان بودن فقط به مرد بودن نیست بلکه هر کسی در هر جایگاه و جنسیتی می تواند جوانمردانه رفتار کند و از هم نوع خود حمایت کند و این یعنی مرام پهلوانی داشتن.

فرهادی از مسئولین خواست تا در کنار مردم و خیرین و ورزشکاران و هنرمندان حامی قشر ضعیف جامعه باشند و آنها را یاری کنند.

در این آئین محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)فارس ضمن قدردانی ویژه از این بانوی ورزشکار، بر تعامل مسئولان و مردم تاکید کرد و گفت: وقتی تعاملات بیشتر شود قطعا انتفاع آن برای خانواده‌هایی است که همه بایستی توفیق نوکری آنها را داشته باشیم.

وی افزود: این که خانم فرهادی مدال خود را به نفع محرومین به کمیته امداد اهدا میکنند کار ارزشمندی است که اصحاب رسانه باید به آن بپردازند و مورد توجه قرار گیرد.

بذرافشان در ادامه با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم و وضعیت مطلوبی نیست، از مردم دعوت کرد تا در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در جشن نیکوکاری شرکت کنند، همچنین از ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان و دیگر اقشار جامعه خواست تا به کمک به قشر محروم کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه دیوار مشکلات مردم بلند تر از دیوار اقدامات ما است، افزود: به شب عید نزدیک میشویم پس لازم است که همه دست به دست هم دهیم تا در چنین شرایط بد اقتصادی بتوانیم خانواده های مددجویان را یاری رسانیم.

۱۰۳بانوی استان فارسی عضو ثابت تیم ملی هستند

فریبا خالدی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس  نیز در ادامه این جلسه با تجلیل از این اقدام ارزشمند هانیه فرهادی، وی را یکی از ورزشکاران با اخلاق فارس دانست و گفت: این مدال تنها یک مدال معمولی نیست بلکه مدالی است که پرچم کشور ما را در کشور دیگری به احتزاز درآورده و باعث شده از تمام کشورهای حاضر در مسابقات مقابل این پرچم بایستند واحترام بگذارند به همین خاطر ارزش بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در استان فارس ۲۴۸ نفر از بانوان فارس دعوت به اردوی تیم ملی شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۳ نفر عضوثابت تیم ملی هستند که همین امر موجب شده ورزش بانوان استان فارس در سال ۹۹ مقام اول را  در کشور کسب کند و اکنون هم  توانسته ایم این قهرمانی را به صورت پایدار ثابت کنیم.

متولیان حوزه فرهنگ و ورزش باید از جوانان توانمند حمایت کنند

زهرا یقطین مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز ضمن تقدیر و قدردانی از اقدام این بانوی ورزشکار، عنوان کرد: ما متولیان حوزه خانواده و فرهنگ خدا را شاکریم که در فضایی مشغول به کار شده ایم که انسجام و وحدت وجود دارد و این اقدامات ذیل سند مهندسی فرهنگی استان و با حضورآیت الله دژکام  شکل خواهد گرفت و هم افزایی خواهد شد.

وی افزود: همین کنار همدیگر قرار گرفتن‌هایمان باعث میشود که به برکت این حضور منسجم  برخی از مسائل و مشکلات مردم به ویژه قشر ضعیف تر جامعه مورد توجه  قرار گرفته و برطرف شود.

یقطین ادامه داد: به برکت انقلاب و تفکر عمیقی که امام انقلاب نسبت به زن داشتند امروز شاهد حضور زنان در عرصه ها و جنبه های مختلف هستیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه علی رغم تلاش دشمن برای دل سرد کردن جوانهای گام دومی از نظام اسلامی شاهد حضور بیشتر آنان در عرصه های گوناگون هستیم، اظهار کرد: نمونه بارز آن همین حرکتی است که این بانوی جوان بیست ساله انجام داده و با تلاشی که داشته امروز به این نقطه رسیده که  در یک اقدام نو دوستانه و خیرخواهانه مدال خود را به ضعیف‌ترین قشر جامعه تقدیم می کند تا خود را کنار آنها احساس کند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز به عنوان متولیان حوزه فرهنگ و ورزش باید ازآنان حمایت کنیم، اظهار کرد: این ظرفیتهایی که در استان فارس در حوزه های مختلف وجود دارد، همان رویش های گام دوم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرند.

 انتهای پیام/س






نظرات بینندگان