کد خبر: ۱۵۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

آیین اختتامیه بیست وسومین جشنواره شعر دفاع مقدس در سومین حرم اهل البیت(ع)

مراسم اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت که مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته بود و با بیش از ۷ هزار ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، بود به میزبانی شیراز روز چهارشنبه چهارم اسفند میزبان بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مراسم اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت که مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته بود و با بیش از ۷ هزار ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، بود به میزبانی شیراز روز چهارشنبه چهارم اسفند میزبان بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

فراخوان این کنگره با هدایت و همراهی اداره‌های کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها از ابتدای سال شروع شد و آثار در محورهای دفاع مقدس، جنگ نرم، مدافعان سلامت، مدافعان حرم و کودک و نوجوان انجام شد.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس در ابتدای مراسم با بیان اینکه خوشحالم که در خدمت شعرای بزرگوار و عزیز هستم، گفت: تشکر میکنم از برگزارکنندگان این دوره از کنگره امیدوارم که ما راهرو شهدا باشیم گرامی میدارم حضوراساتید بزرگوار را در شیراز مهد شعر شاعری وباید یاد شهدارا گرامی بداریم و تشکر میکنم که این میزبانی را با خوبی انجام دادند.

وی افزود: سال های گذشته در حوزه شعر خیلی زحمت کشیده شده ولی لازمه کار این است که مسئولین در این حوزه بیشتر سرمایه گزاری کنند و شعرای حاضر را تقویت کنند اثری که شعر گذاشته تقریبا بی بدیل است و شعرا در بطن جامعه هستند بنابراین مطالبی را عنوان میکنند که حرف مردم است ما به یک بیت که می نگریم یک کتاب است وشعر یک خصوصیتی هست که در تمامی ایام و مناسبت ها کاربرد دارد.

وی در انتها عنوان کرد: طی صحبت با وزیر آموزش پرورش شده این آمادگی وجود دارد که در کتب درسی از اشعار استفاده شود تا در آینده بتوانیم فرهنگ سازی شهدایی و جبهه و جنگ را راه بیاندازیم.

سعیدکوشکی جهرمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ضمن خیر مقدم به حاضرین و تقدیر از مقامات ،خانواده شهدا و ایثارگران در ابتدای مراسم گفت:  با انتشار فراخوان این کنگره ۷ هزار و ۵۴۲ اثر در حوزه شعر دفاع مقدس از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد و پس از داوری آثار حدود ۱۰ درصد از این آثار به مرحله پایانی راه یافت و در این مراسم از ۱۵ شاعر برتر تقدیر می‌شود.

در ادامه عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس پیام سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به این کنگره را قرائت کرد و در ادامه سالروز عملیات خیبر را تبریک گفت و اظهار داشت: برای رسیدن به این مراسم یک سیر ایثارگرانه را طی کرده‌ایم.

وی افزود: فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی در تمامی ادارات استان‌ها صورت گرفت و آثار دریافت شد. آثار خوبی به لحاظ کمی و کیفی دریافت شد و ۳۰ استان برگزیدگان را تشویق کردند.

بایرامی در ادامه اضافه کرد: براساس شاخصه‌های مشخص داوری‌های‌ کنگره توسط برترین داوران انجام شد. خیلی خوشحالیم برای سومین سال این مراسم را در شهر شیراز برگزار می‌کنیم.

از شورای شعر درخواست دارم بخاطر تحولات عجیب مقاومت منطقه‌ای این کنگره که قابلیت بین‌الملی شدن را دارد بین‌المللی برگزار‌کنند، چراکه ما آمادگی حمایت از این جریان را خواهیم داشت. از همین‌جا‌ آغاز دوره بیست و چهارمین دوره کنگره شعر دفاع مقدس را اعلام می‌کنیم.

در انتهای مراسم تعدادی از شرکت کنندگان ضمن سرودن اشعار خویش شور و نشاط خاصی را به مراسم دادند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان