کد خبر: ۱۵۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
معاون عمرانی استاندار فارس در گفتگو با شیرازه:

احتمال سرایت ناپایداری جوی به مرکز استان/ تا کنون خسارت شاخصی نداشته ایم

رضایی کوچی از در گیری مناطق جنوب استان با سیلاب خبر داد و گفت: گزارش های فرمانداری ها خسارت های شاخصی را نشان نمی دهد. ممکن است به مرور زمان این شرایط به مناطق کزی هم سرایت کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمود رضایی کوچی، معاون عمرانی استاندار فارس در گفتگو با شیرازه در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون امکان بروز سیل در مناطقی از استان، گفت: پیرو هشدارهای هواشناسی و اطلاعاتی که از گذشته در سطح استان داشتیم، دوشنبه جلسه مدیریت بحران استان را تشکیل دادیم و بر اساس روش های مرسوم و استانداردهایی که در این کار وجود دارد، هشدارهای لازم به همه شهرستان ها داده شد.

وی ادامه داد: بخش نامه ای را به فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه‌های اجرایی که موظف به انجام برخی وظایف هستند ارسال کردیم و به شکلی کل شهرستانهایی که وقوع سیل  محتمل در آنها محتمل است، در آماده باش هستند.

رضایی افزود: به همه نیروهای مداخله گر در موضوع مثل هلال احمر، آتش نشانی، اداره کل راهداری، فرمانداری، بیمارستانها،  همه شهرداری ها آماده باش داده شد که باید تمهیداتی برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب ها، اعمال کنند.

وی خاطر نشان کرد: کماکان این موضوع در طول هفته ادامه دارد و همه نیروها در کل شهرستان هایی که ممکن است مخاطره رخ دهد، آماده باش هستند.

معاون استاندار فارس در پاسخ به این پرسش که هشدارهای ابلاغ شده تا چه اندازه عملیاتی شده، گفت: ما بر اساس ظرفیت ها و توانمندی‌هایمان و همچنین شدت بحران و حوزه عملکرد آن، سعی می کنیم به شکلی بحران را مدیریت کنیم که کمترین خسارت را داشته باشد.

وی گفت: توان ما بی نهایت نیست، قدرت طیبعت هم بسیار بالاست و گاهی امکان خنثی کردن وجود ندارد، اما ما هرچه در توان داریم به کار می‌گیریم که خسارتها به حداقل برسد.

رضایی در خصوص خسارات وارد شده نیز گفت: تا کنون در برخی از شهرها شاهد بارندگی شدید، رگبار و رعد و برق و سیلاب بوده ایم اما خسارات جدی الحمدلله وارد نشده است.

وی افزود: خسارت جانی تا کنون نداشتیم و گزارش های فرمانداری ها خسارت های شاخصی را نشان نمی دهد.

رضایی ادامه داد: ممکن است نقطه ای در برخی مناطق خسارت ایجاد شده باشد، مثلا در لارستان مسیر سیلاب باز شده و برخی درختها قطع شده‌اند و یا آسیب دیدگی تاسیسات شهری در این شرایط طبیعی است، اما خسارت عمده‌ای تا کنون نداشته ایم.

وی گفت: پس از پایان این شرایط، گزارش هایی به تفکیک از شهرستان های از خسارت هایی که ممکن است به خانه های مسکونی و زمین های کشاورزی وارد شود، اعلام خواهد شد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: الان مناطق جنوب و جنوب شرق  مثل  لارستان  و دارب درگیر هستند اما ممکن است به مرور زمان  این شرایط به مناطق کزی هم سرایت کند.

انتهای خبر/ح

برچسب ها: سیل ، فارس ، رضایی کوچی
نظرات بینندگان