کد خبر: ۱۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات حوزه زنان و خانواده سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه،

از تکمیل و راه اندازی اماکن ورزشی ویژه بانوان تا توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

در راستای پیگیری مصوبات حوزه زنان و خانواده سفر رئیس جمهور به فارس و موانع و مشکلات پیش روی بانوان سرپرست خانوار و حوزه ورزش، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس به تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی برای خانمهای استان و پیگیری مباحث اقتصادی زنان اشاره کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،در هفتمین سفر استانی رییس جمهور و دولت سیزدهم که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ دولت وظیفه دارد در توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار  تلاش کند.

در همین راستا برای پیگیری اقدامات انجام شده در خصوص  اقتصاد بانوان در استان فارس خبرنگار شیرازه با  زهرا یقطین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس به گفتگو پرداخت.

تکمیل سالن های ورزشی نیمه تمام استان فارس 

وی  در ابتدا به بیان  اهم گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص  پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان فارس در حوزه زنان و خانواده پرداخت و گفت:تکمیل ۵ پروژه نیمه تمام  استان فارس و سالن های (سلطان آباد شیراز،خسروشیرین آباده ، امام زاده  اسماعیل اقلید،کوپن رستم،بانوان فسا) که با اختصاص  30 میلیارد تومان  و تخصیص 100 درصدی اعتبار توسط سازمان بودجه کشور صورت گرفته است. 

یقطین در ادامه افزود:تکمیل 2 سالن ورزشی بانوان در سطح استان با اعتبار 3 میلیارد تومان  که مبلغ 2میلیارد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و 1 میلیارد توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت شد و به بهره برداری رسید.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به تجهیز پارک های ورزشی بانوان در سطح استان تصریح کرد: تجهیز پارک ورزشی بانوان با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد تومان انجام شده و همچنین 5 باب سالن ورزشی ویژه بانوان با اختصاص مبلغ 25 میلیارد تومان که توسط وزارت ورزش و جوانان  در شهرستان های فیروز آباد10 درصد، فراشبند30 درصد، اقلید60 درصد ، مهر95درصد، شهرک گلستان شیراز40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار 

وی با تاکید بر توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بیان کرد: طی اعلام معاونت امور زنان و خانواده  ریاست جمهوری  برای تخصیص و اعطای تسهیلات  توانمند سازی  زنان  از طریق کار آفرین اعتبار بلا عوض یک میلیارد تومان در حوزه توانمندسازی  اقتصاد زنان با اولویت زنان سرپرست خانوار به استان فارس تخصص یافته است.

یقطین در ادامه اضافه کرد: تاکنون مبلغی به کار آفرینان فعال استان در جهت حمایت از کسب و کار و اشتغال زنان با ارائه آموزش های مورد نیاز جهت ورود به عرصه کار آفرینی و فعالیت های کار آفرینی پرداخت شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه تاکنون 68 نفر از زنان با شرایط آسیب دیده تحت حمایت  و آموزش های لازم جهت ورود به عرصه کار آفرینی قرار گرفته اند تصریح کرد: در حوزه بانوان  مصوبات سالن های ورزشی تعریف شده بود که ما  توانستیم  5 سالن جدید را به استان فارس اضافه کنیم که درصد پیشرفت بالایی داشته است.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه کارفرینی  باعث ایجاد اشتغال برای دیگران میشود بیان کرد: در شیراز  سه شغل میناکاری،خیاطی،صنایع دستی و چرم  با ایجاد اشتغال 28 زن سر پرست خانوار و 20 هنر جو  صورت گرفته همچنین در شهرستان آباده  کار آفرین با عنوان شغل قالی بافی به صورت کارگاه متمرکز که با ایجاد  اشتغال 20 نفر از زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است.

این مقام مسئول اظهار کرد:اعتبار یک میلیارد تومانی در اردیبهشت مال امسال دریافت کردیم و 68 نفر را توانستیم تحت پوشش قرار دهیم.

یقطین در پایان  با اشاره به زوج های نا بارور افزود: در  بخشی از سفر دولت سیزدهم حمایت از زوج های نا بارور را داشتیم که از طریق ستاد فرمان امام خمینی ( ره)  بیش از 200 زوج را تحت حمایت از اعتبارات سفر رئیس جمهوری قرار دهیم .

به گزارش شیرازه،توجه به حوزه زنان و توانمندسازی این قشر در عرصه های مختلف یکی از  ضرورت های انکار ناپذیری است که می بایست بیش از پیش به آن بها داده شود، در همین راستا و در پی پیگیری مشکلات بانوان در زمینه های متعدد، این پایگاه خبری در شماره های بعد به سراغ زنان فعال در عرصه های مختلف خواهد رفت.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان