کد خبر: ۱۵۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات ورزشی سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه

ورزشکاری که به خاطر نداشتن کفش، از مقام نخست جا ماند

در راستای پیگیری مصوبات ورزشی سفر رییس جمهور به فارس و موانع و مشکلات پیش روی ورزشکاران، به سراغ یکی از بانوان ورزشکار رفتیم که به خاطر نداشتن کفش مناسب، از کسب مقام نخست مسابقات جا ماند.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، در هفتمین سفر استانی رییس جمهور که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ اول اینکه دولت وظیفه دارد از ورزشکاران حمایت کند تا بی دغدغه به ورزش بپردازند و دوم اینکه دستور پرداخت سریع پاداش های قهرمانی را به وزیر ورزش و جوانان دادند.

در همین راستا با ورزشکاران و قهرمانان استان فارس و متولیان ورزش در استان فارس از قبیل اداره کل ورزش و جوانان فارس و ادارات تابعه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس و ... به گفتگو نشسته و به بررسی این مصوبات و دغدغه ها و مشکلات ورزشکاران خواهیم پرداخت.

مسئولان استان و متولیان ورزش فارس موظفند در راستای پویایی و ایجاد نشاط در خانواده و امیدآفرینی در جامعه، به کشف، شناسایی و حمایت از ورزشکاران پرداخته و با ایجاد بستر مناسب برای این افراد، به ارتقا و توسعه ورزش فارس کمک کنند.

در اولین گزارش به سراغ مرضیه تنگستانی نفر سوم مسابقات دو و میدانی پیشکسوتان قهرمانی جهان رفته و آنچه در ذیل آمده است متن گفتگوی شیرازه با این ورزشکار افتخار آفرین است:

خودتان معرفی کنید؟
مرضیه تنگستانی، دونده ی دو و میدانی و مسئول کمیته پیشکسوتان و نماینده بانوان پیشکسوت ایران در آسیا هستم

چه عاملی باعث شد که به سمت دو و میدانی بروید؟
من با بچه های بنیاد شهید و آموزش و پرورش کار می کردم و متوجه شدم که در دو ماده 5 هزار، دو و 5 هزار پیاده روی استعداد دارم و استقامت خوبی دارم و در دو 10 کیلومتر و 20 کیلومتر هم شروع به تمرین کردم.

از شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات تان در ورزش بگویید؟

در همه مسابقات زحمت زیادی می کشم اما در مسابقات ژاپن زحمات زیادی کشیده بودم و سطح مسابقات بسیار بالا بود و از سوی دیگر با حمایت های خانواده که همواره مشوق من بودند و اعتماد به نفس من را بالا می بردند، در مسابقات 10 کیلومتر نائب قهرمان شدم و این یکی از شیرین ترین خاطرات من بود که بین آن همه ورزشکار المپیکی و توانمند، توانستم بدون مربی و هیچ گونه حمایتی از طرف ارگانی، نائب قهرمان شوم.

تلخ ترین خاطره من این بود که در رشته دو هزار مانع، فعالیت می کردم و فشار زیادی به خود آوردم و در زمان نزدیک به مسابقه، شبکیه چشمم پاره شد و این را هیچ گاه فراموش نکرده و از خدا خواستم که دوباره از نعمت سلامتی بهره مند شوم تا بتوانم بار دیگر در میادین ورزشی حضور یابم.

آیا ورزش مانع نقش مادری، همسری و خانه داری شما شده است؟

ورزش هیچگاه مانع من نشده است چرا که من هدف داشته و با برنامه ریزی کارهایم را پیش برده و هیچ مشکلی در نقش مادری، همسرداری و خانه داری نداشتم البته سختی هایی وجود داشت که تلاش کرده و تا ساعات پایانی شب مشغول انجام کارهای منزل بودم و به امور منزل می پرداختم و در طول روز نیز تمرین می کردم.

چه موانع و مشکلاتی بر سر راه شما وجود دارد؟

کسی که به مسابقات آسیایی و جهانی می رود برای استادیوم و مکان ورزشی نباید محدودیتی داشته باشد و بارها شده که ساعت ها من را بیرون از استادیوم نگه می دارند و عنوان می کنند که شما مجوز ورود ندارید.

در این خصوص نامه هم گرفتیم اما این نامه باید هر روز تمدید شود و در این خصوص مشکل دارم.

در رابطه با مسائل مالی هم از طرف خانواده حمایت می شوم و گاهی در مراسم ها نیز با هدایای ناقابلی از من تجلیل می شود.

آیا از سوی مسئولان استان، حمایتی از شما صورت گرفته است؟

از سوی مسئولان استان حمایتی صورت نگرفته است. حتی موقع رفتن به مسابقات نیاز به یک کفش داشتم که اگر این کفش را من می خریدم صد در صد مقام نخست را کسب می کردم و من کفش آقای جلودارزاده را استفاده کردم که یک لنگه اش برای پای من بزرگ و یک لنگه اش کوچک بود و و هیچ وقت یادم نمی رود که با این کفش وارد زمین شده و به لحاظ مالی مشکل داشتم و دو سه بار هم به اداره ورزش و جوانان مراجعه کردم اما متاسفانه جواب منفی شنیدم.

در آخرین مسابقه ای که در فنلاند داشتید مدال برنز مسابقات پیشکسوتان قهرمانی جهان را از آن خود کردید، آیا برای این مسابقه حمایتی از سوی مسئولان صورت گرفته و پاداشی به شما پرداخت شد؟

تاکنون هیچ پاداشی پرداخت نشده است و مبالغی را از خانواده و دوستان قرض گرفتم و امیدوارم اداره ورزش و جوانان همکاری کند که سربلند شوم و شرمنده ی دوستان نشوم.

به گزارش شیرازه، در شان فارس نیست که ورزشکاری به خاطر نداشتن ملزومات رشته ورزشی خود و نداشتن مکان مناسب برای تمرین از افتخارآفرینی برای این مرز و بوم باز بماند چرا که ورزشکاران فارس همواره در میادین مختلف ورزشی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی خوش درخشیدند و فارس باید در ارزیابی تمامی مولفه ها و ابعاد ورزشی در قله باشد.

باید تلاش شود که با امکانات و تجهیزات ورزشی به صورت عادلانه در سراسر استان پهناور فارس توزیع شده و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد تا ضمن ترویج ورزش و افزایش نشاط اجتماعی جامعه، بتوان در کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی، پرورش قهرمانان و معرفی مفاخر ورزشی به عموم مردم جامعه، آنها را به عنوان الگو به نسل های مختلف شناسانده و با گسترش فرهنگ ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون بداریم.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ورزش فارس
نظرات بینندگان