کد خبر: ۱۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱
یک مسئول جهادکشاورزی فارس خبر داد:

آغاز طرح جهش تولید در دیم‌زارهای فارس

صادقی از آغاز طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این استان برای اولین بار، از سال زراعی جاری خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ،مهدی صادقی مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان فارس شنبه ۳۰ مهر در جمع خبرنگاران از آغاز طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح در فارس ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم هدف گذاری شده که در ۱۴ شهرستان استان ازجمله آباده، اقلید، مرودشت، سپیدان و فیروزآباد اجرا می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح دیم‌کاری ۹ محصول از جمله گندم، جو، گلرنگ، کاملینا، نخود، عدس، گیاهان دارویی و علوفه ای و کلزا پیش بینی شده است.

صادقی بیان کرد: میزان برداشت گندم دیم در سال زراعی گذشته به طور  متوسط  ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار بود که در این طرح  برداشت ۱۳۲۰ کیلو در هکتار پیش بینی شده است که محقق شدن آن بستگی به میزان بارش دارد.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان فارس در اختیار گذاشتن کود با ۷۴ درصد یارانه، تامین بذر و کمک هزینه ی بیمه‌ای ۵۰ هزار تومانی به ازای هر هکتار را از جمله تسهیلات این طرح برای کشاورزان عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه ادوات کشاورزی هم تسهیلات با نرخ ۴ درصد و پنج ساله برای خرید ادوات کشاورزی در نظر گرفته شده است که سقف این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۷۷ میلیارد تومان برای حدود ۶۰۰ ادوات و تجهیزات کشاورزی است.

صادقی در پایان عنوان کرد: این طرح برای سومین سال در کشور و اولین سال در استان فارس اجرا می شود. تامین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار اراضی از مزایای اجرای این طرح است که امسال در ۲۱ استان کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان