کد خبر: ۱۵۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱
استاندار فارس :

مسئله بودجه یک امر بسیار مهم و دارای اهمیت است

ایمانیه گفت: مسئله بودجه یک امر بسیار مهم و دارای اهمیت است و دستگاه ها باید با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس روز یکشنبه در کارگروه فرهنگی سلامت زنان خانواده  گفت: مسئله بودجه یک امر بسیار مهم و دارای اهمیت است و  دستگاه ها باید با  سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان فارس همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم ۲۰ میلیارد تومان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیشبرد اهدافمان در  عرصه  مهندسی فرهنگی اختصاص یابد.

ایمانیه خطاب به مدیران بیان کرد: نیمه اول آبان ماه حداکثر زمانی است که جمع بندی ها و پیشنهادات  بودجه ای را میتوانند برای سال آینده به کشور ارسال کنند.

استاندار فارس تصریح کرد:  پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه  و  سازمان اقتصاد دارائی داده شده است که بودجه های فرهنگی یک زیر حساب  مشترک داشته باشند و کل اعتبارات فرهنگی استان توسط سازمان های مختلف تحویل  زیرساخت مشترک قرار گیرد و این پیشنهاد کمک میکند که بودجه در جای خود خرج شود.

وی در کارگروه فرهنگی سلامت زنان خانواده اظهار کرد: متاسفانه در کشور با این مسئله مواجه هستیم که سندی تدوین می‌شود اما اجرا نمی‌شود اما امیدواریم بتوانیم با تدابیر اتخاذ شده و هدایت امام جمعه شیراز برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

استاندار فارس به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: هر سازمان از ۳۶ سازمانی که برنامه‌های خود را برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ارایه دادند بایستی آن برشی را که مربوط به همان سازمان است با بودجه‌های خود اجرا کند. ما هم به عنوان کمک بودجه‌ای را به تحقق این امر اختصاص دهیم.

یکی از ابزار خودکشی قرص های برنج است

در ادامه جلسه سید حسین حقایقی مدیر  کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در خصوص موضوع خودکشی که در جامعه در چه روندی پیش میرود بیان کرد:کمیته علمی  و اجرایی، برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی با حضور کارشناس های مربوطه و دستگاه های متولی تشکیل داده ایم.

وی در ادامه افزود:  در جلسه کمیته علمی، اجرایی قرار شد چهار کار اتفاق بیافتد که عبارت اند از بررسی مستندات در خصوص کنترل اسیب های اجتماعی در کشور ، احساء امار و اطلاعات آسیب های اجتماعی در استان فارس  ،اولویت بندی اسیب های اجتماعی ،طرح جامع  کنترل و اسیب های اجتماعی را تهیه کرده ایم  که در قرار گاه اجتماعی تصویب شد همچنین انتخاب های  دستگاه های متولی صورت گرفت همچون دانشگاه علوم پزشکی که متولی جلوگیری بحث خودکشی است.

حقایقی گفت: با جلساتی که با اساتید دانشگاه و کارشناسان در خصوص طرح جلوگیری از آسیب های اجتماعی  بر گزار می‌گردد و  طرح هایی که بر مبنای تجربی و علمی مورد تایید و تصویب استاندار قرار میگیرد اجرایی میشود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در ادامه تصریح کرد: با جلساتی که با  سازمان جهاد کشاورزی استان فارس داشتیم تایید شد که یکی از عوامل خودکشی قرص های برنج است و با مشورت با دستگاه های متولی  و مداخله ایی که دانشگاه علوم پزشکی  دارد تلاش می کنیم  در جلسات بعدی گزارشات را ارائه دهیم.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان