کد خبر: ۱۵۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفتگو با شیرازه:

جهاد تبیین مهم ترین راهکار روشنگری نسل نوجوان

خون آرشام ومحمدرضا و علی اصغر و شهدای اغتشاشات اخیر رودی خواهد شد که بنیان دشمن را از جای خواهد کند و لازمه این اتفاق جهاد تبیین است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در چند ماه اخیر اپوزسیون، منافقین، گروهک‌های تکفیری، سلطنت طلبان، انجمن‌های مختلف و فاسد جهان با حمایت نظام سلطه جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند. جنگی که منجر شد عده ای فریب خورده به خیابانها بریزند و آشوب ئ بلوا به پا کنند.

 اگر چه در ابتدا با اعتراض عده ای از مردم آغز شدِ اما رفته رفته گروه های معاند وارد میدان شدند و با استفاده ازهمین اعتراضات آن را به اغتشاش و فتنه بدل کردند و تعدادی هم که از قبل تعلیم دیده بودند در خیابانها به ضرب و شتم و کشتار نیروهای نظامی و بسیجی  و طالب پرداختند.

برخی وطن فروشان بی دین و سلبریتی های خود فروخته نیز بر این آتش ها دامن زدند و با تاسی از دورغ پردازی های رسانه های پوشالی فراخوان تجمعات زدند و مردم را مقابل نظام قرار دادند که هر چند تعدادشان اندک بود اما باعث شد دشمن دست به کار شود و با اقدامات خرابکارانه دست به شقی ترین کشتارها بزند.

در همین راستا و بر اساس گفته عامل دوم حمله تروریستی به شاهچراغ که شب گذشته در اعترافات خود عنوان کرد رابط داعش به او گفته بود اغتشاشات بهترین زمان برای حمله تروریستی در ایران است یک نفر مسلح به حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) حمله کرد و تعدادی از زائرین بیگناه را به شهادت رساند که در آن سه تن از شهدا از دانش آموزان بودند.

13 آبان امسال رنگ دیگری خواهد گرفت

به همین خاطر به گفته علیرضا شادباش معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل اموزش و پرورش فارس امسال روز 13 آبان ماه رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و مردم و دانش آموزان به خیابانها می آیند تا این اقدام وحشیانه را محکوم کنند.

وی با اشاره به مناست های روز 13 آبان عنوان کرد:همواره سه مناسبت در روز 13 آبان داریم؛ مناسبت اول تبعید حضرت امام خمینی(ره) در 13 آبان 1343، مناسبت دوم شهادت عده ای از دانش آموزان در 13 آبان 1356 و مناسبت سوم تسخیر لانه جاسوسه در 13 آبان 1358 که امام خمینی از آن به عنوان انقلاب دوم یاد  کردند.

شادباش با بیان اینکه چون 13 آبان به نام روز استکبارستیزی نامیده شده و برای ما بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: تو دهنی زدن به دشمن قدار توسط مردم در این روز یک جلوه دیگری پیدا میکند، بنابراین ما همواره پس از انقلاب همیشه این روز را گرامی داشته و برنامه هایی اجرا میکنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در پاسخ به تفاوت این روز با دیگر سالها، تصریح کرد: اما امسال ویژگی دیگری به این روز افزوده شد، دشمنان با خیال واهی اینکه میتوانند به انقلاب ما لطمه ای بزنند، اقدامات رسانه ای فراوانی انجام دادند و کارهای بی سابقه ای را دنبال کردند که در طول سالهای قبل با این شدت و هدت مسبوق به سابقه نبوده است. به گونه ای که برای مسئولین و مردم زحمات بسیاری ایجاد کرد و هموطنان را آزرده خاطر نمود و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم .

وی ادامه داد: اوج این اقدامات خبیثانه جسارتی بود که به ساحت مقدس احمد ابن موسی (ع) شد و موجب به شهادت رسیدن عده ای از هموطنان گردید و ملت ایران را آزرده خاطر کرد. امسال به این سبب و به واسطه شهدایی که بین آنها سه تن دانش آموز نیز حضور داشتند قطعا ویژه تر از هر سال برگزار خواهد شد و طوفنده تر و رساتر از هر زمان دیگری مشت محکمی به دهان استکبار جهانی خواهیم زد.

دشمن امسال بر روی قشر نوجوان و جوان سرمایه گذاری کرده

در ادامه شادباش در پاسخ به خبرنگار شیرازه که پرسید چطور میتوان برای نسلی که از انقلاب چیزی درک نکرده و نمی داند چه اتفاقاتی افتاده،  فرهنگ سازی نمود تا اذهان آنها را از فضای مسمومی که دشمن ایجاد کرده دور نگه داریم؟ گفت: دشمن امسال بر روی قشر نوجوان و جوانی سرمایه گذاری کرده که دارای هیجان قوی تری هستند  و هیجانات هم که مقدمه احساسات و باورها و رفتارهاست؛دشمنان آمده اند تا این احساس را تحت تاثیر قرار دهند فلذا اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که بر این موضع هیجانی فائق آییم و برای قشر نوجوان برنامه های مدون داشته باشیم .

این مقام مسئول در ادامه هم به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند باید به جهاد تبیین و روشنگری برای این نسل بپردازیم و واقعیتها را با زبان خود نوجوانان پیش ببریم چرا که حضرت امام رضا (ع) فرموده اند« اگر مردم شیرینی کلام ما را درک کنند خود به سمت ما اقبال میکنند.»

چهره های توانمند عرصه ادبیات نوجوان به جهاد تبیین می پردازند

وی بر این باور است که ما با نسل امروز با ادبیات و شیوه و شیرینی لازم ورود نکرده ایم، به همین خاطر برنامه هایی در دست تدارک است تا چهره های توانمند که به ادبیات نوجوان مسلط هستند وارد عرصه جهاد تبیین شوند.

شادباش با تاکید بر اینکه نوجوانان و فرزندان ما افراد صادقی هستند که دشمن توانسته با فضای رسانه ای برخی از آنها را تحت تاثیر قرار دهد و از هنر رسانه سوء استفاده کند، گفت: اما ما هم باید بتوانیم از هنر ارتباط گیری با این نسل و رسانه بهره‌ مند شویم تا نسل نو را با تبیین صحیح به سمت واقعیت ها بکشانیم.

باید تشکیلاتی کار کنیم

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد: کار دیگری که باید انجام دهیم تشکیلاتی و منسجم کار کردن است همانگونه که دشمن از این شیوه استفاده میکند ما نیز می باست متحد کارها را دنبال کنیم چون رهبر انقلاب نیز فرمودند کار باید تشکیلاتی انجام شود.

شادباش در پایان با بیان اینکه تا ارزشها هستند مبارزه هم وجود دارد و دشمن  به اقدامات ضد ارزشی خود خواهد پرداخت و ما هم به دشمن و استکبارستیزی می پردازیم و تا ظهور امام عصر(عج) و رفع فتنه از عالم مبارزره خواهیم کرد، عنوان کرد: اگر دشمنان فکر میکنند با آشوب هایی که در مملکت ما ایجاد می کنند میتوانند ما را تسلیم کنند کور خوانده اند باید بدانند هیچ گاه روی خوش نخواهند دید.

کلام اخر:

آری دشمن بداند که 13 آبان امسال با سالهای دیگر متفاوت است چون نسل جدید دیگر فریب آنان را نخواهند خورد و با بصیرت و آگاهی چنان در برابرش قد علم میکنند که خواب خوش را بر آنان حرام کنند.

خون آرشام ومحمد رضا و علی اصغر رودی خواهد و شهدای اغتشاشات اخیر رودی خواهد شد که بنیانشان را از جای خواهد کند.

 انتهای پیام/س




نظرات بینندگان