کد خبر: ۱۵۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۱ دی ۱۴۰۱
یک فعال رسانه ای در گفتگو با شیرازه :

بلوک رسانه ای مقاومت، درتبدیل تشویش به تنویراذهان بسیار موثر است

غربی‌ها از دیرباز و با جنگ سرد اقدام به تحریم رسانه‌هایی کرده‌اند و هر گاه صدایی برخلاف نظرات آنها بلند شده دست به کار شده اند و این دیکتاتوری رسانه‌ای تنها معطوف به رسانه‌های ایران نبوده و همواره شاهد آن هستیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سعید برزگر فعال رسانه ای در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص رصد و اهمیت رسانه واکنش نشان داد و در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه تحریم رسانه و چهره های رسانه ای، شرایط رسانه ای تفوق خبری را به نفع استکباررقم میزند؟ گفت: آنچه که امروزه در حال گسترش است فعالیت رسانه ای بصورت گسترده می باشد که متاسفانه برخی رسانه های خارج نشین با تحریف واقعیت به تشویش اذهان عمومی می پردازند، یکی از خصوصیاتی که اهالی رسانه می بایست رعایت کنند ،اخلاق رسانه ای است که رسانه های لندن نشین و... بلعکس این مقوله عمل میکنند و طبیعتا آنچه که به نفع کشور ما نیست برای آنها اهمیت دارد.

 وی افزود: معتقدم تحریم رسانه و چهره هایی که سلیقه ای و میل شخصی را اولویت خود قرار می دهند، خوراک مطلوبی برای جریان معاند جهت برآورده شدن خواسته های خودشان است.

برزگر در پاسخ به این سوال که آیا جز ایران کشورهای دیگری هم هدف تحریم رسانه ای قرار گرفته اند؟، عنوان کرد: معمولا هر حکومت یا دولتی که به مقابله با استکبار و قدرت های سلطه گر جهانی بپردازد مورد تحریم اینچنینی قرارمیگیرد که البته به گفته سیاستمداران غربی و اروپایی بیشترین تحریم از انواع مختلف به ایران نسبت داده شد.

این فعال رسانه ای به این سوال که دشمن در تحریم رسانه ای معمولا چه نوع رسانه و چه شخصیت های رسانه ای را هدف قرارمی دهد؟ اینگونه پاسخ داد: رسانه هایی که واقعیت را بر اساس اصل نوع ماجرا تنویرکرده و شخصیت هایی که با بصیرت عمل میکنند و همیشه تحت لوای نظام جمهوری اسلامی پیش میروند، بیشتر تحت شعاع قرار می گیرند.

آیا تحریم رسانه ای و چهره های رسانه ای جمهوری اسلامی الگوی موفقی برای استکبار بوده یا خیر؟ دیگر سوالی بود که برزگر به آن پاسخ داد و افزود: براساس تجربیات قبل، هر دسیسه ای که توسط دشمن طراحی و اجرا شد، پس از نقش برآب شدن ،رفوزه شده است.

وی به این پرسش که چگونه می توان با تحریم رسانه ای وارد تقابل شد؟ نیز این چنین پاسخ داد که معمولا رسانه های معاند یا بهتر بگویم جریان لیبرال غربی با روی آوردن به اخلاق غیرحرفه ای رسانه ای بدنبال تنش و درگیری در کشورهای مستقل هستند که می بایست  با تبیین ذات آنها به مقابله پرداخت.

این کنشگر مسائل اجتماعی در پاسخ به سوال آخرشیرازه مبنی بر اینکه تشکیل بلوک رسانه ای کشور های حوزه مقاومت تا چه اندازه در تقابل با رویکرد تحریمی استکبارموثراست؟، اظهار کرد: امروزه سواد رسانه باتوجه به رویدادهای پیش آمده مساله بسیار مهمی است که باید به آن پرداخت ازهمین رو بلوک رسانه ای حوزه مقاومت در تبدیل تشویش به تنویراذهان بسیارمفید فایده است.

انتهای پیام/د
نظرات بینندگان