کد خبر: ۱۵۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
قائم مقام شهردار شیراز مطرح کرد:

اجرای جهاد تبیین از اولویت‌های اصلی شهرداری شیراز در برنامه‌های پیش رو

فرمانده حوزه بسیج شهرداری شیراز گفت: اولویت اصلی ما در خصوص برنامه‌های پیش رو اجرای جهاد تبیین است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،  آرش فرج‌زاده قائم مقام شهرداری شیراز و فرمانده حوزه بسیج شهرداری در جلسه‌ای با موضوع جهاد تبیین و روشنگری که بین فرماندهان پایگاه و مدیران شهرداری شیراز، برگزار شد‌، عنوان کرد: اولویت اصلی ما در خصوص برنامه‌های پیش‌رو مبحث جهاد تبیین است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می‌باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مثل همیشه با درایت جای جهاد تبیین را در حل مشکلات و معضلات جامعه خالی دیدند و به همین خاطر بر جهاد تبیین تاکید دارند، اظهار کرد: ایشان معتقدند باید وضعیتی که دشمنان ما در جنگ‌های مختلف برای ما ایجاد کرده اند توسط بزرگان تبیین شود.

فرج زاده ادامه داد : نکته بعدی که همچنان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ،عمل به موقع است، چون ایشان براین باورند که ما باید هرکاری را در وقت و جای مقرر انجام دهیم و گاهی اوقات تامل کردن به عبارتی ترک فعل محسوب می‌شود و  می‌تواند ضربات زیان باری را به بار آورد که انتظار داریم مجموعه هایمان به این موضوع دقت عمل داشته باشند.

فرمانده حوزه بسیج شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه بسیج نباید غافلگیر شود، اظهار کرد: هر کدام از دستگاها هر یک برنامه‌های مربوط به خود را دارند اما بسیج از دل مردم و در لابه لای ریز و درشت این مملکت جای گرفته است که غافلگیری بسیج آسیب جدی را به مردم می‌زند.

وی همچنین با اشاره به تذکرات پی در پی مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم و کم توجهی مسئولان و مردم به این نکته گفت: ابتکار در جنگ نرم و حوزه فرهنگی مسائلی است که امروز با آن مواجه هستیم، چون در حوزه سخت افزار و نظامی کسی جرات نگاه کردن به کشور را ندارد و دشمن به خود اجازه نمی‌دهد که حتی بخواهد کوچکترین تهدیدی در این حوزه داشته باشد، اما متاسفانه در حوزه جنگ نرم با برنامه پیش آمدند و آسیبهایی را رساندند  که باید دقت داشته باشیم.

قائم مقام شهردار شیراز در ادامه به بخشی از دستاوردهای شهرداری و اقدامات انجام شده در این زمینه و پروژه‌های عمرانی و قابل افتتاح شهرداری این کلانشهر اشاره کرد و گفت:  در دهه فجر امسال ۱۱۲ پروژه کلان با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می شوند و برخی نیز به اتمام رسیده‌اند مثل خط ۲ مترو که در این دهه مبارک به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرج زاده در ادامه به مسجد محوری و ارتباط با مساجد اشاره و به فرماندهان پایگاه ها توصیه کرد که این مهم را فراموش نکنند.

حضرت زینب بنیانگذار جهاد تبیین

شهرام قاسمی رئیس بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر استان فارس نیز در این جلسه بر ضرورت اجرای جهاد تبیین در همه سطوح و اقشار مختلف در جامعه تاکید کرد و حضرت زینب را به عنوان بنیانگذار جهاد تبیین دانست و گفت: یکی از بنیانگذاران جهاد تبیین حضرت زینب سلام الله بود که مقام معظم رهبری نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و حضرت زینب بنیانگذار این جهاد می‌فرمایند،"جهاد تبیین نمایش دیگری از قدرت و تدبیر حضرت زینب سلام الله علیها است"، اطهار کرد: یعنی اگر این بانوی بزرگ جهاد تبیین و جهاد روایت را راه نمی‌انداخت و بر روایت‌های دشمن غلبه پیدا نمی کرد قطعا آنچه امروز از واقعه عاشورا در اذهان باقی مانده است را شاهد نبودیم به گونه‌ای که هر ساله بر اهمیت و ارزش ماه محرم و واقعه کربلا افزوده می‌‌شود.

قاسمی ادامه داد: اگر امام سجاد و حضرت زینب وقایع و حقایق کربلا را افشا نکرده بودند، این حرکت عظیم تا امروز جوشان و جاودان باقی نمی‌ماند.

رئیس بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه پایگاه‌های مقاومت شهرداری هم می‌بایست رسالت خود را در راستای هم‌پوشانی این موضوع پیش ببرند، در جمع کارکنان بسیجی شهرداری‌های نواحی مختلف شیراز به ضرورت جهاد تبیین در تمام دستگاه ها و ادارات و سطح جامعه تاکید کرد و گفت: اما کار در شهرداری فضای متفاوت‌تری است چرا که شما در دو عرصه جهاد تبیین درحال نجام وظیفه هستید؛ یکی عرصه جهاد امید آفرینی و دیگری خدمت‌رسانی که هر دو باید در راستای یکدیگر حرکت کنند.

وی به گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این ۴۴ سال اشاره کرد و افزود: یکی از نخست وزیران سابق ایتالیا که دارای دکترای اقتصاد است چندی پیش در دیدار با سعید طیبی بیان کرده بود که به مدت ۳۰ سال است که وضعیت ایران را دنبال می کنم و می‌بینم که شما تنها مقاومت نکرده‌اید بلکه پیشرفت هم نموده‌اید.

اگر وقایع توسط ما به درستی تبیین نشود دشمن آن را به گونه‌ای که خود می‌خواهد  روایت می‌کند

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور ایران در طراحی و ساخت ماهواره رتبه ۱۰ دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: رتبه دوم دنیا در حوزه سلول‌های بنیادی و بسیاری رتبه‌های حائز اهمیت در دیگر زمینه‌ها را از آن خود کرده است که قطعا همه این‌ها نیاز به تبیین و روایت دارد.

رئیس بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در پایان تصریح کرد:همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند"باید حقایق جامعه از زبان خود ما روایت شود چون اگر وقایع توسط ما به درستی تبیین نشود دشمن آن را به گونه‌ای که خود می‌خواهد  روایت می‌کند.

به گزارش شیرازه، در پایان این جلسه به تعدادی از فرمانده پایگاه های حوزه بسیج شهرداری شیراز حکم مسئولیت اهدا شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان