کد خبر: ۱۵۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
با حضور ۴۰ طراح شیرازی برگزار می‌شود؛

رویداد و نمایشگاه مد و لباس در شیراز از ششم تا هشتم اسفندماه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری رویداد و نمایشگاه مد و لباس با حضور ۴۰ برند و طراح از شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز ۲ اسفند در نشست خبری رویداد و نمایشگاه مد و لباس شیراز از حضور ۴۰ طراح استان فارسی در این نمایشگاه خبر داد وگفت: قصه پوشاک در ایران به دلیل تنوع و تفرقی که بین اقوام مختلف وجود دارد با بقیه جاهای دنیا متفاوت است و شاید در کمتر جایی دیده می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری رویداد مذکور از ۶ تا ۸ اسفندماه در هتل همای شیراز خبر داد و افزود: این رویداد به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه شهر راز، استانداری فارس، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود. 

‌قانعی اضافه کرد: باتوجه با برگزاری این رویداد به شکل تخصصی، شاید کمتر این فرصت پیش آید که این  تعداد ویژند(برند) در حوزه پوشاک گرد هم جمع شوند که علاوه بر ایجاد فضای محیط فروشگاهی، شرایط فروش نیز فراهم است. 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با اشاره به انواع مد و لباس‌های  غیر ایرانی در بازار پوشاک، اظهار کرد: یکسان‌سازی این مدل پوشش در دوران مختلف چندان به نتیجه‌ای نرسیده اما تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین، اضافه کرد: در این رویداد بنا داریم تا به شعار شورای فرهنگ عمومی کشور در باب ارائه پوشاک ارزان، عفیفانه و در دسترس بودن، تحقق ببخشیم و زمینه آشنایی مردم شهر شیراز و فارس با برند‌های مطرح حوزه مد و لباس فراهم شود. 

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا افراد حاضر در برگزاری این رویداد بتوانند با جامعه صنفی پوشاک شهر شیراز ارتباط گرفته و زمینه حضور آن‌ها و رگال‌های ثابت آن‌ها را در شهر شیراز و فارس فراهم کنیم.

قانعی در پایان تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز با حضور 120 طراح برگزار می‌شود که از این تعداد 40 ویژند و طراح مربوط به شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف است و حضور طراحان شیرازی در فراخوان این نمایشگاه بسیار چشمگیر است.

نیمی از طراحان حاضر در نمایشگاه از استان فارس و شیراز است 

محمد حسین شاکری‌زاده شیرازی مدیر موسسه فرهنگی و هنری شهر راز و مجری و مسئول برگزاری این رویداد نیز در ادامه اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور بیش از 100 برند معتبر حوزه مد و لباس از سراسر کشور برگزار می‌شود که نیمی از طراحان حاضر در این نمایشگاه از استان فارس و شیراز است. 

وی به بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه پرداخت و افزود: سال‌ها بود که شاهد برگزاری چنین رویداد‌هایی نبودیم، اما امسال میزبان این نمایشگاه هستیم که با مجوز رسمی از زیرمجموعه کارگروه مد و لباس وزارت خانه برگزار می‌شود. 

شاکری‌زاده همچنین عنوان کرد: اصلاح فرهنگ صحیح پوشش مطابق با عرف و معیار جامعه، حمایت از طراحان لباس، حمایت از تولید ایرانی و با کیفیت از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی جایگزین کردن طرح‌ها و الگو‌های اصیل ایرانی را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و گفت: در طول این سال‌ها الگو‌های وارداتی بسیاری وجود داشت که با برگزاری این نمایشگاه زمینه آشنایی با طرح‌ها و الگو‌های ایرانی فراهم شده است.

عدم فراهم نشدن بستر لازم به جهت ارتباط طراحان با تولیدکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که مسئول برگزاری رویداد مد و لباس به آن اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد شرایطی بهتر برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر بین تولیدکنندگان و طراحان برگزار شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر رویداد و نمایشگاه مد و لباس رونمایی شد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان