کد خبر: ۱۵۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

کارخانجات باید برای کاهش شدت مصرف انرژی تشویق شوند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کمیسیون انرژی برای مدیریت تامین برق صنایع در فصل گرم سال، تشویق کارخانجاتی است که با مصرف انرژی کمتر، بیشترین تولید را داشته باشند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کمیسیون انرژی برای مدیریت تامین برق صنایع در فصل گرم سال، تشویق کارخانجاتی است که با مصرف انرژی کمتر، بیشترین تولید را داشته باشند.

با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین برق در فصل تابستان، بیان کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را پیرامون این موضوع با حضور وزیر نیرو برگزار کرد که وزیر گزارشی از میزان افزایش ظرفیت در این حوزه ارائه کرد و اینکه باید راهکارهایی را دنبال کرد که با کمترین آسیب به صنایع، این تابستان را پشت سر گذاریم. باید سوخت نیروگاه ها به موقع تامین شود.

مقصود از صرفه جویی مصرف بهینه است

وی در ادامه اظهار کرد: آنچه که پیش بینی می‌شود این است که وضعیت ما برای تامین برق حوزه صنایع و خانگی در تابستان سال ۱۴۰۲ از سال ۱۴۰۱ بهتر باشد همان طوری که وضعیت در تابستان سال ۱۴۰۱ به مراتب بهتر از تابستان سال ۱۴۰۰ بود. ما باید هم بخش تولید را دنبال کنیم و هم صرفه جویی را در اولویت قرار دهیم. برای صرفه جویی نیز مصرف بهینه مدنظر ما قرار دارد.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته یک‌سری نیروگاه‌های کوچک وارد مدار شوند. از سوی دیگر اورهال نیروگاه‌های بزرگ نیز به موقع صورت گیرد. وزارت نیرو در برنامه دارد که در ایام پیک نیروگاه‌ها بتوانند با حداکثر ظرفیت خود کار کنند.

کارخانجات باید برای کاهش شدت مصرف انرژی تشویق شوند

کمیسیون انرژی برنامه‌ها را برای تامین برق در فصل تابستان دنبال خواهد کرد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: امسال به دنبال این هستیم تا اگر بشود شدت مصرف انرژی و برق را کاهش دهیم و کمیسیون انرژی این پیشنهاد را مطرح کرده است. پیشنهاد ما این است که کارخانجاتی که بتوانند با مصرف انرژی کمتری، بیشترین تولید را داشته باشند یا به عبارت دیگر شدت مصرف انرژی خود را با بهینه سازی سیستم‌های خود کاهش دهند، امتیازاتی دریافت کنند. بدین ترتیب سایر کارخانه‌ها نیز برای کاهش شدت مصرف انرژی خود ترغیب خواهند شد.

رحیمی مظفری در پایان افزود: کمیسیون انرژی برای جلوگیری از بحران برق در فصل تابستان وارد شده و در حال پیگیری برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین برق خانگی و صنایع در فصل تابستان است.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان