کد خبر: ۱۵۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خبرداد:

اجرای بیش از۱۰۰ برنامه در هفته هلال احمر در فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، گفت: تجلیل از داوطلبان شاخص، مشارکت در برگزاری مانور کشوری، دیدار با خانواده‌های شهدا و غبار روبی قبور شهدا از مهمترین برنامه‌های هفته هلال احمر است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه امسال هفته هلال احمر از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با شعار هلال احمر نشان امید برگزار می‌شود گفت: اعلام فراخوان عمومی برای جذب نیروهای داوطلب، گردهمایی بزرگ اعضای داوطلب هلال احمر در فارس همزمان با سراسر کشور، تجلیل از داوطلبان شاخص، مشارکت در برگزاری مانور کشوری، دیدار با خانواده‌های شهدا و غبار روبی قبور شهدا از مهمترین این برنامه‌هاست.

وی افزود: پارسال این جمعیت در دو هزار و ۱۷ عملیات امدادی شامل حوادث جاده، کوهستان و حوادث طبیعی مشارکت داشته است.

درویشی همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه داوطلبان هلال احمر در استان فارس گفت: پارسال تعداد اعضای داوطلب از ۶۰ هزار عضو به ۲۰۴ هزار نفر افزایش یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه پنجمین مرحله پویش نذر آب توسط خیران آب‌رسان استان در حال اجراست، گفت: تاکنون به ١١ روستا در استان هرمزگان آبرسانی شده است و در استان فارس نیز این طرح در روستای ایل سالار در جنوب فراشبند با ۲۵۰ خانوار جمعیت با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال اجراست.

وی در خصوص معاینه حجاج فارس برای اعزام در سال جاری، بیان کرد: سه هزار و ۲۸۵ حجاج استان فارس تاکنون معاینه شده‌اند و ۴۲ نفر دیگر در حال انجام است. هم‌اکنون هم درخواست واکسن مننژیت برای حجاج تجویز شده تا واکسیناسیون کامل آن‌ها هم انجام شود؛ فارس در بحث معاینات حجاج نیز بین ۴ استان برتر کشور بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه ۱۶ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان بودجه ملی برای طرح‌های عمرانی در اسفندماه ۱۴۰۱ دریافت کردیم و در استان هم ۴۲ میلیارد تومان مصوب شده که در حال تخصیص است، گفت: امسال ٢١ طرح در دست اقدام داریم که در هفته هلال احمر یک پایگاه کوهستانی در داراب افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از ارائه کمک‌های حمایتی و درمانی با اعتبار ۲۱۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به ٨٠ هزار و ۵۸۹ بیمار نیازمند خبر داد.

انتهای پیام/


منبع: مهر
نظرات بینندگان