کد خبر: ۱۵۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس خبرد داد:

اجرای ۴۷۵ برنامه هفته بسیج سازندگی در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی این استان از اجرای ۴۷۵ پروژه در بخش‌های مختلف در سطح استان با همت گروه‌های جهادی خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به اجرای ۴۷۵ برنامه در فارس گفت:جهادگران قبل از جنگ در مناطق محروم به خدمت‌رسانی مردم می‌پرداختند و در دوران دفاع مقدس هم واقعاً حماسه‌آفرینی کردند به همین خاطر امام راحل از جهادگران به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر نام بردند که در خط مقدم سنگر می‌ساختند اما خودشان سنگری نداشتند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در همان ابتدا سازماندهی و ساماندهی و اعزام و به کارگیری نیروهای جهادی را به عهده بسیج و مباحث پشتیبانی و مالی را به عهده دولت قرار دارند که سابقه فعالیت‌های جهادی در دوران پیش از انقلاب در زلزله سال ۴۷ فردوس که گروهی از طلاب به سرپرستی رهبر معظم انقلاب به مردم خدمت‌رسانی کردند، می‌رسد.

قزل‌ سفلی با اشاره به جذب اقشار در قالب گروه‌های جهادی بیان کرد: بسیج سازندگی برای اینکه بتواند بستر حضور جوانان و نوجوانان را برای خدمت‌گزاری به مردم فراهم کند دو شبکه شوراهای جهادی و مجامع جهادی که از طریق انتخابات گروه‌های جهادی انتخاب می‌شوند و دیگری شبکه قرارگاه‌های عملیات جهادی را تشکیل داده است تا از موازی‌کاری گروه‌های جهادی در مناطق محروم جلوگیری به عمل آید. 

این مقام مسئولرئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، خلاصه‌ای از فعالیت ۷ قرارگاه عملیات جهادی را بیان کرد و گفت: این قرارگاه در ابعاد مختلف سخت‌افزاری،‌ ماشین‌آلات، محرومیت‌زدایی، نرم‌افزاری، تجهیزات رسانه‌ای و... فرصت خدمت گروه‌های جهادی را در مناطق محروم و حوادث غیرمترقبه فراهم می‌کنند که قرارگاه‌ها به صورت محله‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قرارگاه‌های جهادی منطقه‌ای یا شهرستانی توسط هر پایگاه مقاومت بسیج شکل می‌‌گیرد و قرارگاه‌های محله‌ای هم با اولویت مناطق کم برخوردارتر و محروم‌تر ایجاد می‌شوند.

قزل‌سفلی گفت:  از این تعداد پروژه، ۳۱۶ پروژه در عرصه بهداشت و سلامت مثل خانه بهداشت، سرویس‌های بهداشتی، حمام و غسالخانه، ۱۵۲ پروژه در حوزه کشاورزی و آب‌خیزداری، چاه و قنات؛ ۱۷۲ پروژه در حوزه اماکن مذهبی مثل خانه عالم و مساجد و حسینیه؛ ۲۸ پروژه در حوزه بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا، ۱۰۲۲ پروژه در بحث احداث و تکمیل مسکن محرومان، ۴۳ پروژه فرهنگی و ورزشی، ۳۳ واحد اماکن آموزشی مثل مدارس، ۲ پروژه احداث و مرمت پل مواصلاتی هستند که البته پروژه‌های آبرسانی و آسفالت معابر روستایی هم هستند که جداگانه اطلاع‌رسانی خواهند شد.

اجرای ۴۷۵ برنامه هفته بسیج سازندگی در فارس

این مقام مسئول افزود: به طور کلی برای ۶ هزار و ۷۴۰ نفر فرصت شغلی در سال گذشته در استان فراهم کردیم،توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع قریب ۲ هزار سری جهیزیه توسط خیران و گروه‌های جهادی، آزادی ۷۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در قالب طرح نذر رهایی، مرمت و بهسازی مسکن محرومان، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر میان نیازمندان، تأمین سیستم سرمایشی و گرمایشی، اطعام، نذر خون از دیگر مواردی است که دنبال کردیم.

وی در ادامه از برگزاری ۵ هزار و ۷۳۱ اردوی جهادی با خدمت‌رسانی بیش از ۷۳ هزار جهادگر در عرصه‌های مختلف در سال گذشته خبر داد و گفت:‌ این اردوهای جهادی در قالب رزمایش فاطمی یک در عید نوروز، اردوهای جهادی تابستان، رزمایش فاطمی ۲ در ایام هفته بسیج و رزمایش‌های تخصصی اقشار بسیج اجرا شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: امسال ۴ اولویت تأمین آب، کمک به احداث جاده‌ها، مسکن محرومان و زیرساخت اشتغال را در روستاهای استان دنبال می‌کنیم، جهادآبرسانی را در سال جاری در مناطق روستایی شیراز در قالب طرح پایدارسازی منابع آب با همکاری آبفای شیراز دنبال خواهیم کرد که جرای طرح آبخیز تا جالیز ویژه در حوزه کشاورزی که از طرح‌های راهبردی دولت است با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان، ورود جدی به پروژه‌های ورزشی، تخصیص بودجه از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای آسفالت راه‌های روستایی و راه‌های منتهی به گلزارهای شهدا، پاسگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت بسیج ، احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین انرژی که اکنون قریب ۴۰ پرونده در دستور کار داریم،از دیگر اولویت‌های این سازمان در سال ۱۴۰۲ است.

اجرای ۴۷۵ برنامه هفته بسیج سازندگی در فارس

قزل‌سفلی گفت:هم‌اکنون ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی به صورت منطقه‌ای در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند و علاوه بر این‌ها بنا داریم دهکده اقتصاد مقاومتی الگویی را در جاده شیراز اصفهان راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان از بهره‌برداری از ۱۰۵۳ پروژه گروه جهادی طی این هفته خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی که گروه‌های جهادی مجری آن‌ها بودند در سه بحث مرمت، تکمیل و احداث انجام شده‌اند و همچنین آیین بهره‌برداری از آسفالت راه‌های روستایی که سال گذشته یک میلیون و ۳۸۶ متر مربع آسفالت را انجام دادیم از دیگر برنامه‌های این هفته خواهند بود.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان