کد خبر: ۱۵۹۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰

وقتی متهمان شورای شهر مدعی می شوند/ آقایان! کاری کنید

آقای خداییان ، آقای صادق عابدین, آقایان وکلای مردم ، آقایان شورای حل اختلاف ، در تصمیم گیری برای شهرما بعضی ها که متهم به فساد اقتصادی اند هم موثرند، تصمیم ندارید اقدامی کنید؟

امام خامنه ای فرمودند: " تسامح در مبارزه با فساد به نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است" گفتیم " لبیک! "  فرمودند: باید نسبت به بروز و نفوذ کوچکترین فساد اقتصادی در دستگاه‌های دولتی بشدت حساس باشید و با آن بی‌رحمانه و بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد کنید " گفتیم " ما همه سرباز تو ایم..."  فریاد زدند " مشروعیت من وشما وابسته به مبارزه با فساد ، تبعیض و نیز عدالتخواهی است"  گفتیم " ما اهل کوفه نیستیم..."  و در تمام این سالها امام گفت و ما شنیدیم و شعاری دادیم و رفتیم ! تا اینکه دل پر خون حضرت ماه ، هفته گذشته نالید از تساهل ها . نالید از تسامح هایی که برای نظام هزینه می آورد، زبان دشمن را دراز میکند. و زعیم دگر بار تاکید کرد :" من توصيه‌هاى مؤكدى را راجع به مقابله‌ى با فساد اقتصادى به مسئولين كشور كردم؛ استقبال هم كردند؛ اما خب، اگر عمل ميكردند، ديگر اين فساد بانكى اخير - كه حالا همه‌ى روزنامه‌ها و همه‌ى دستگاه‌ها و همه‌ى ذهنها را پر كرده - پيش نمى‌آمد. وقتى عمل نميكنيم، دچار اين حوادث ميشويم. اگر با فساد مبارزه بشود، ديگر اين چند هزار ميليارد - يا هرچه - سوءاستفاده‌اى كه افرادى بيايند بكنند، پيش نمى‌آيد. وقتى عمل نميكنيم، خب، پيش مى‌آيد؛ ذهن مردم را مشغول ميكند، دل مردم را مشغول ميكند، دل آدمها را ميشكند. چقدر در اين كشور از بروز يك چنين فسادى دلها ناراحت ميشود؟ چقدر آدمها اميدشان را از دست ميدهند؟ اين سزاوار است؟ اين به خاطر اين است كه عمل نكرديم. از همان وقت كه گفته شد فساد ريشه‌دار ميشود، ريشه پيدا ميكند، شاخ و برگ پيدا ميكند، هرچه كه بگذرد، كندنش مشكل ميشود - اينها گفته شد، اينها تأكيد شد، اينها همه بيان شد؛ اينها سرمايه‌گذار پاكدامن و صادق را مأيوس ميكند - اگر عمل ميشد، مبتلا به اين مسائل نميشديم. حالا مبتلا شديم.                                                                                  

***

قریب به9 ماه قبل ، 3 تن از اعضای شورای شهر شیراز به اتهام فساد اقتصادی ، توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شدند. بازداشتی که هزینه ی آزادی موقت آن ، قرار وثیقه 12 میلیارد ریالی بود. در آن هنگام جنبش دانشجویی از خواب غفلت چند ساله بیدار شد. بیانیه پشت بیانیه، اعتراض پشت اعتراض . من جمله نامه دانشجویان به استاندار وقت فارس بود ، که در بخش هایی از آن آمده بود: "به خوبی می دانید انتظار تا تعیین تکلیف در محاکم قضایی ممکن است ماه ها و بلکه سالها به طول انجامد. حال سوال اینجاست آیا تا آن زمان سپردن صدها میلیارد اموال شهر در میان چنین دستانی سزاوار است؟ کسانی که با یک قیام و قعود صدها هکتار زمین را تغییرکاربری می دهند                                                                                             ، با یک صورت مجلس ، ارقام نجومی را در شهر جابه جا می کنند ،با یک جلسه مجموعه های چند صد واحدی یا چند هزار واحدی تجاری را تصویب می کنند ، بدیهی است با پیش بینی کوتاه بودن ادامه حضور خود در مصدر امر هر گونه مصوبه ای را به تصویب می رسانند. مصوباتی که خود به خوبی می دانید چه تبعات فاجعه باری برای شهر در پی خواهد داشت.(داستان برج 25 طبقه تنها یک نمونه است) کافی است نگاهی به پروژه هائی بیافکنید که با نام فریبنده سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، داستان غارت نفت ایران توسط انگلیس را در اذهان زنده می کند و هر یک نیز لیستی از موافقت نامه ها و ننگین نامه ها را بر سر درب خود آویزان نموده و با این شگرد ضمن تظلم، تصمیم گران بعدی را نیز در مقابل عمل انجام شده قرار می دهند." اما گوش حضرات به این حرف ها بدهکار نبود! گویا آقای استاندار در محاسبات نه چندان پیچیده سیاسی اش به این نتیجه رسیده بود که حضور 3 متهم به اختلاس موافق به ز تریبون دادن به  3 و یا 4 علی البدل مخالف!                         

***

حال شش 8 نزدیک است.حالا زعیم  همانند همیشه فریاد میزند . حالا به خاطر اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی هم که شده برخی آقایان پنبه ها را از گوش ها در آورده اند. حالا متهمان به فساد اقتصادی , مدعی شده و هر هفته شورا را به هم میریزند که حضور یکی از اعضا غیر قانونی است و این وجاهت شورا را زیر سوال می برد!! حالا بزرگ متهم  شورای شهرنطق میکند که" مقابله با فساد اقتصادی ، شاه بیت حرکت در سال جهاد اقتصادی است "!!! حالا مقتدر مظلومی فریاد میزند" بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بماند" حالا بسیجی باید فریاد بزند  آقای خداییان ، آقای صادق عابدین, آقایان وکلای مردم ، آقایان شورای حل اختلاف ، در تصمیم گیری برای شهرما بعضی ها که متهم به فساد اقتصادی اند هم موثرند، تصمیم ندارید اقدامی کنید؟     

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زارع
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰
0
ای ول شیرازه.راست گفتی خوب شرع کنین حمایت هم کنید.فقط شیراز نیست عزیزان.شهرستانه ا را نگاه کنین.متوجه خواهید شد که......ای داد بیداد.داد بیداد.تو همین شهرستان ما شورای شهر فقط بعد از ماهها جلسه گرفتن استعفا میدن......
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰
0
حالا زدو اتهام اینها ثابت شد، اونوقت تکلیف این مصوباتی که تصویب کردن چی میشه؟ قوه قضائیه راهی جز اخراج اینها نداره.