کد خبر: ۱۵۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس:

عنوان "پاسداری از هویت ملی" شایسته ثبت احوال است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، پاسداری از هویت ملی را عنوانی دانست که شایسته ثبت احوال است و گفت: مردم از بدو تولد و چشم گشودن تا خاتمه آن و در زمان وقایع مهم زندگی با ثبت احوال سر و کار دارند و از خدمات این سازمان بهره می‌برند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، جواد قناعتی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل ثبت احوال استان فارس، گفت: همه مسئولان باید توجه داشته باشند که مدیون خون شهدا هستند و ۷۲ شهید برای هر کرسی مدیریتی تقدیم شده که این بیانگر این مساله است که همه مدیران در قبال خون شهدا مسئول و همچنین خادم ملت هستند.

وی ادامه داد: مسئولین خادم همه مردم هستند حتی اگر که برخی ما را قبول نداشته باشند اما حق نداریم در میان جامعه خط‌کشی کرده و با چشم دیگری به مردم نگاه کنیم زیرا بزرگترین افتخار مدیران خادمی ملت است.

قناعتی، پاسداری از هویت ملی را عنوانی دانست که شایسته ثبت‌احوال است و گفت: مردم از شروع زندگی و چشم گشودن تا خاتمه آن با ثبت‌احوال سر و کار دارند و در این بین جامعه در رخدادهای مهم زندگی از جمله ازدواج و فرزندآوری از خدمات این سازمان بهره می‌رند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، افزود: آمارهای مجموعه ثبت‌احوال آمار دقیق و بروز است که در اختیار مدیران برای برنامه‌ریزی قرار می گیرد که اگر این اطلاعات نباشد نمی توان برنامه ریزی، تصمیم‌گیری و مدیریت درستی کرد.

قناعتی، اسناد سه جلدی این نهاد را تاریخچه و شناسنامه کشور دانست و گفت: آرشیو ثبت احوال مجموعه بسیار مهمی برای پژوهشگران و محققان دانشگاهی است تا تاریخچه کشور را رصد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث و اغتشاشات پاییز سال گذشته دشمن روی مساله هویت ملی و زدن پرچم و سرود جمهوری اسلامی تلاش کرد، شاید برخی متوجه نبودند که دشمن چه گوهرهای ارزشمند و مهمی را نشانه گرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس گفت: در پایان سال جاری انتخابات را در پیش رو داریم که یکی از اعضای هیات اجرایی این انتخابات روسای ثبت احوال هستند که درخواست می شود که کار با هماهنگی کامل با فرمانداران، استاندار و تمام شهرستان های این استان دنبال تا امانت دار خوبی برای مردم بوده و انتخابات پرشوری برگزار شود.

در این مراسم سید عباس هاشمی که پیش‌تر سرپرست اداره‌کل ثبت احوال استان فارس بود، به عنوان مدیرکل معارفه شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان