کد خبر: ۱۵۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس شورای اسلامی استان فارس:

سند فرهنگی کشور بدون مدیریت شهری اجرا شدنی نیست

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: اگر شورا و شهرداری‌ها را از اجرای سند فرهنگی کشور حذف کنیم، این سند اجرا شدنی نیست.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی استان فارس چهارشنبه در شصت ‌و هفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شیراز با تقدیر از مسئولان استانی و مدیریت شهری و شورا در برگزاری این همایش عنوان کرد: قانون درآمدهای پایدار اتفاق خوبی برای مدیریت شهری و شوراها است، اما مکمل این قانون مدیریت واحد و یکپارچه شهری است.

وی با تاکید بر این مطلب که نباید در تدوین طرح مدیریت یکپارچه شهری از بخش فرهنگ غافل شد، بیان کرد: در مدیریت واحد شهری، ارتباط شهرداری به‌عنوان مدیر شهر و حوزه فرهنگی به خصوص آموزش ‌و پرروش بعنوان سنگ‌بنای مسائل فرهنگی باید جدی گرفته شود.

حسینی در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم این اجلاس یک نقطه عطفی برای برداشت گام‌های بزرگ شوراها و شهرداری‌ها درهمکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس، جایگاه ویژه شوراها و شهرها، همراهی و همکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در این راستا سندهای بزرگی نوشته شده و لازم است در تدوین این دستورالعمل‌ها نقش این نهادهای مردمی و خدمات‌رسان در سندهای فرهنگی لحاظ شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در استان فارس برش استانی سند فرهنگی کشور تهیه شده است، گفت: با نگاه به دستورالعمل‌ها متوجه می‌شویم اگر شورا و شهرداری را از اجرای سند فرهنگی کشور حذف کنیم، این سند اجرا شدنی نیست؛ پس این اجلاس می‌تواند نقش مهمی در توجه به این نقش در اجرای سند فرهنگ عمومی کشور باشد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مسؤولیت‌های جدیدی را برای همگان مشخص کرده‌اند، بیان کرد: در اجرای این سند چهار رکن دولت، خانواده، رسانه و بخش غیردولتی دیده شده که در سند تحول بنیادین بالغ بر پنج مرتبه شورا و شهرداری را نهاد عمومی غیردولتی برشمرده و وظایفی را برای آن لحاظ کرده است .

وی تاکید کرد: بدون همکاری شورا و شهرداری امکان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود ندارد.

حسینی یادآور شد: حرکت به این سمت و در نظر گرفتن نقش شورا و شهرداری در اجرای سند تحول بنیادین، اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و سه واژه خودسازی، جامعه‌پردازی و تفکرسازی برای آغاز حرکت دوم ۴۰ ساله انقلاب مهم دانست و گفت: براساس سرفصل‌های این بیانیه، جامعه‌پردازی و تفکرسازی محور کار شهرداری و شوراها است.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، هفت توصیه را برای تبلور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته اند، عنوان کرد: سه مقوله فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مبارزه با فساد و عدالت و معنویت می‌تواند در کمیسیون‌های فرهنگی شوراها پرداخته شود.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور و شورای کشور برای تقدیر از شوراهای برتر گفت: حدود ۲ هزار و ۸۹ شورای روستای فعال و ۱۲۲ شورای شهری،۹۰ شواری بخش و ۳۷ شورای شهرستان داریم که در این همایش از برترین‌ها تقدیر خواهد شد.

آغاز به‌کار شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شیراز

شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شهر "شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع)" آغاز به کار کرد.

تشکیل کمیسیون‌های چهارگانه، بررسی و طرح پیشنهاد اصلاح برخی از قوانین و مقررات مربوط به مدیریت یکپارچه شهری و گزارش اعضا از معضلات و مسایل شهرهای مراکز استان و مطرح‌ شدن عناوین جلسات کمیسیون‌های تخصصی چهارگانه و بررسی موضوعات به‌عنوان دستور جلسه اصلی این مجمع مشورتی در تحقق اهداف خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان