کد خبر: ۱۵۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس:

دسترسی یک هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: ۹روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه فراهم شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتناعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حمید سلیمان‌پور روز دوشنبه هشتم خرداد ماه در جمع خبرنگاران از دسترسی یک هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با احداث پنچ سایت جدید با تکنولوژی LTE/۳G/۲G و ارتقای دو سایت موجود توسط اپراتورهای تلفن همراه، دسترسی ۹ روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

وی روستاهای متصل شده به شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل از طریق احداث پنج سایت جدید را روستاهای بندنو و سلطان‌آباد از توابع شهرستان سرچهان، روستاهای شولان و مه جان از توابع شهرستان اقلید، روستای لب اشکن از توابع شهرستان گراش، روستای مزرعه کوروش‌آباد از توابع شهرستان فراشبند و روستای کارخانه شالی کوبی از توابع شهرستان زرقان جمعاً با ۹۵۰ خانوار و پوشش جمعیتی سه هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد.

سلیمان پور روستاهای متصل شده توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات را روستای آب شیرین از توابع شهرستان جهرم و روستای بردج از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز جمعاً در قالب ۲۵۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت از طریق ارتقای دو سایت موجود خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان و اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان و ایجاد فرصت‌های لازم برای آموزش و اشتغال عنوان کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان