کد خبر: ۱۵۹۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در گفتگو با شیرازه:

خبر ارتحال امام خمینی(ره) تلخ‌ترین و دردناک‌ترین خبر دوران زندگی‌ام بود

نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین خبر ارتحال امام خمینی را تلخ‌ترین دوران زندگی‌اش دانست و افزود: اگر بگویم خبر ارتحال امام رحمت‌الله‌علیه تلخ‌ترین و دردناک‌ترین خبر دوران زندگی‌ام بوده است، اغراق نکرده‌ام.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه بلکه با اختیار،مسیر فردوس برین گیرند.

چهاردهم خردادماه، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و امید را در دل ستم دیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید؛ روزی که ملت بزرگ ایران و حتی مستضعفان و آزادگان دنیا در فراق محبوب خود صاحب عزا شدند.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم  فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری بیان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد که در اعتراض به دستگیری حضرت امام خمینی پس از سخنرانی ایشان در مدرسه فیضیه علیه لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید در مسجد اعظم قم رخ داد، نقطه عطف نهضت اسلامی مردم ایران علیه استکبار و مهره دست‌نشانده او محمدرضا پهلوی بود که به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ منتهی شد.


فروردین با اشاره به مکتب امام خمینی (ره) گفت: مکتب امام خمینی(ره) در واقع احیای مکتب پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) بود. امام احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بودند و در مقابل ظلم و ستم جهانی قیام کردند و پرچم عدالت‌خواهی و استقلال طلبی را در عصر یاس و سرخوردگی انسان بر بام جهان برافراشتند.

امام احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود

وی افزود:مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران ایمان راسخ مردم و رهبری انقلاب به خدای متعال و وعده‌های او بود. این ایمان و اعتقاد در تداوم و استمرار انقلاب نیز نقش اساسی داشت. عاملی که باعث شد مردم همه دشواری‌ها را برای رسیدن به مقصد تحمل کنند، این بود که انقلاب اسلامی به ذلت و تحقیر ملت ایران پایان داد و نام این ملت را در جهان بزرگ نمود. 

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انقلاب خمینی کبیر گفت:امروز نام ایران و ایرانی در جهان با احترام آورده می‌شود و در بسیاری از مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای حرف ملت ایران به کرسی می‌نشیند و هیچ قدرتی به خود اجازه نمی‌دهد علیه منافع ملی ما اقدامی انجام دهد یا به ما نگاه تحقیر آمیز داشته باشد. 


 فیروزی خبر ارتحال امام خمینی را تلخ‌ترین دوران زندگی‌اش دانست و افزود: اگر بگویم خبر ارتحال امام رحمت‌الله‌علیه تلخ‌ترین و دردناک‌ترین خبر دوران زندگی‌ام بوده است، اغراق نکرده‌ام.

وی ادامه داد: ما که در راه استمرار انقلاب اسلامی پدرمان را از دست داده بودیم، به واقع سایه امام را سایه پدر بر سر خود می‌دیدیم و حقیقتا با ارتحال امام بار دیگر غم سنگین یتیمی را با همه وجود حس کردیم. 

این نماینده مجلس در پایان عنوان کرد: امام شخصیت بی‌بدیلی بود که محبوب دل‌های همه ملت بود و باور از دست دادن او در آن شرایط بسیار دشوار بود. البته عنایت و هدایت ویژه خداوند متعال باعث شد با انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی )به رهبری، این غم بزرگ به سرعت التیام یابد و راه پرفروغ امام با قدرت و قاطعیت تداوم یابد و ما باید قدردان این وجود با برکت باشیم.


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
0
بت شکن تاریخ بودزندگی ساده داشت ومردم سالاربودعشق وقلب مابود رحلت امام بزرگوارواقعاخیلی سخت گذشت چون تاج سرمان راازدست دادیم ویتیم شدیم روح خدابودودلسوزمستضعفان روحشان شادویادشان گرامیباد