کد خبر: ۱۵۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

خمینی کبیر؛ بت شکن دوران

می‌توان به صراحت گفت: که درخشش جمهوری اسلامی ایران با رهبری مدبرانه امام خمینی هم رویداد بسیار مهمی بود که مسیر ملت ایران را از شر بسوی خیر تغییر داد پس ایشان را می‌توان بت ‌شکن دوران نامید.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، تاریخ همواره آبستن حوادث خیر و شری بوده که به نوعی مسیر بشر را برای رسیدن به سر منزل مقصود هموار کرده است .

می‌توان به صراحت گفت: که درخشش جمهوری اسلامی ایران با رهبری مدبرانه امام خمینی هم رویداد بسیار مهمی بود که مسیر ملت ایران را از شر بسوی خیر تغییر داد . در  سراسر دنیا از این دست اتفاقات کم نبوده اما ابعاد قیام اهمیت دارد انقلاب اسلامی ایران  یک بسته کامل از شاخص‌های قابل قبول انسانی ، دنیوی و اخروی است .

اگر با دقت به معرفه‌های مکتب امام خمینی بنگریم متوجه خواهیم شد که جمهوری اسلامی در عالم هستی بعد از قیام امام حسین ع  بزرگترین پدیده ارتقاء جایگاه بشر است .

با یک نگاه جامع اولین شاخصه‌ی این قیام بالا بردن عزت و اعتماد به نفس است تا قبل  از  ظهور انقلاب اسلامی صاحبان تاج و تخت همه چیز را در چشم  دوختن به دست استکبار جهانخوار  می‌دانستند و طوری مسئله را جلوه داده بودند که حتی ملت هم باور کرده بود که ناتوان است و صرفأ این غربی‌ها هستند که  استطاعت انجام هر کاری  اعم از اکتشاف ، اختراع ، استخراج و تحصیلات  و رسیدن به مدارج عالی را دارند، بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس ملت قدم اول در شروع یک تحول جهانی بزرگ بود ..

خود باوری و مردم سالاری دینی و عملی و انتخابات با نظر مردم  و حق رآی .از مهم‌ترین اهداف این انقلاب جهانی بود.

امام خمینی رحمة الله علیه اهداف والایی داشتند و هر کدام را به نوبه خود اجرا نموده و با نظارت به سرانجام رساندند آموزه‌های دینی  و معنوی این پدیده شگرف آنقدر زیاد است که اگر خوب اجرا شوند جز سعادتمندی بشر را بدنبال ندارد.

با یک اشاره کلی باید گفت که بزرگترین دغدغه امام خمینی بعد از  پیدایش حماییت از مظلومان و مستضعفان عالم و بخصوص ایران بود عدالت محوری و مردم سالاری دینی  یکی از آرمان‌های امام خمینی بود که در بدو ورود خالصانه  اعمال شد .مکتب امام خمینی ادامه مکتب امام حسین و شعار حق علیه باطل است .

با ورود امام و تشکیل نظام پر برکت جمهوری اسلامی توسط بنیان گذار مقتدر و یگانه آن مردم به خودباوری رسیدند و  دریافتند که  از غربی‌ها بسیار  توانمندتر هستند در هر زمینه‌ای و با  نظارت و تدبیر امام راحل شروع  کرده و توانمندی‌هایشان را  به جهانیان ثابت کردند .


نویسنده:مرضیه روشن مهر،فعال اجتماعی و سیاسی

انتهای پیام 224224

نظرات بینندگان