کد خبر: ۱۵۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

حقوق بشر به سبک آمریکا

آمریکایی‌ها به قدری در حق بشریت ظلم کرده‌اند که حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند چرا که جنایات آنها در دنیا تمامی ندارد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «پرچم حقوق بشر را کسانی به دست گرفته‌اند که خودشان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشرند این مهم گواه روشنی بر جنایات ضد حقوق بشری امریکا است.»

آمریکا همان رژیمی است که در میز خطابه‌های عمومی و جلسات هم‌اندیشی و روشنفکری و در مجامع و ترتیبات حقوق بشری خود را پیشرو و حامی حقوق بشر معرفی می‌کند، اما در صحنه عمل و در برابر چشمان بیدار جهانیان و افکار عمومی سال‌هاست ضریحا از فشار و کشتار و اختناق و شکنجه مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی حمایت مادی و معنوی می‌کند که البته این تنها یک مورد از تناقضات رفتاری دولت آمریکا است که نشان دهنده سبک تعبیر به سود است یعنی آن‌چه که منافع دولت آمریکا باشد به ناحق برای خود مصادره می‌کند.

حقوق بشر به سبک آمریکا

شلیک به هواپیمای مسافربری ایرباس توسط ناو آمریکایی در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷

البته در  دوازدهم تیر ۱۳۶۷ هواپیمای مسافری ایرباس ایران با «شماره ۶۵۵ ایران‌ایر» که از تهران عازم دبی بود بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره هنگام با شلیک دو موشک از ناو یواس‌اس وین سنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا بر فراز خلیج‌فارس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت و تمامی سرنشینان آن ۲۹0 مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن‌سال جان باختند.

دولت آمریکا نه‌تنها مسئولیت حمله به هواپیمای مسافربری را نپذیرفت، بلکه به ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنت و تمام سربازان ناو که باید به‌عنوان جنایت‌کار جنگی محاکمه می‌شدند، مدال شجاعت داد.مدال مبارزه به کسانی داده می‌شد که می‌توانستند با سرعت و دقت آتش بگشایند.

بعدها ویل راجرز گفت: ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران به دستور مقامات ارشد ارتش آمریکا بوده و اراده در این کار نداشته است.

جورج شولتز وزیر خارجه دولت ریگان: خطر در خلیج‌فارس یک خطر واقعی است اگر ایران در منطقه پیشرفت کند منافع استراتژیک آمریکا و اسرائیل آسیب خواهد دید.

آن‌چه آمریکا از آن به‌عنوان حقوق بشر نام می‌برد، بسیار متفاوت با عملکردهایش در سطح جهان است؛ حقوق انسان‌ها برای واشنگتن ابزاری برای فشار علیه کشورهای مستقل در جهت تأمین منافع آمریکا است.


حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه سابق مرودشت گفت: آمریکایی‌ها در حمله به هواپیمای ایران ۲۹۰ نفر از مردم بی‌گناه را کشتند ولی حاضر به عذرخواهی نشدند و در اقدامی ناشایست فردی که این جنایت را انجام داده بود نیز تشویق کردند.

آقایی ادعای دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا را لفاظی و دورغین دانست و افزود: امروز وضعیت حاکم بر آمریکا نشان از پوشالی بودن هیمنه و ادعاهای این دولت مستکبر در عرصه حقوق بشر دارد.

حقوق بشر به سبک آمریکا

آری با مرور تاریخ درخواهیم یافت دولتی که مدعی حقوق بشر است خود ناقض آن است. 

دولت آمریکا حقوق دیگر کشورها را نیز همواره نقض کرده است که برای نمونه علاوه بر هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی نیز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنایت‌های این کشور در جنگ ویتنام، حمایت گسترده از رژیم کودکش صهیونیست در جنگ غزه و راه‌اندازی جنگ در عراق و افغانستان و حمایت گروهک‌های تروریستی ازجمله داعش و ده‌ها موارد مشابه این چنینی دال برمحکومیت دولت آمریکا در نقض حقوق بشر است.

حقوق بشر، شعاری برای محکومیت کشورهای مستقل و مخالف نظام سلطه است.

سردار سعید کوشکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری گفت: به طور کلی در سابقه "شورای حقوق بشر" از سال ۱۹۴۸ تا کنون یکبار هم ملاحظه نشده که آمریکا به صورت مسلم محکوم شده باشند، چراکه انباره و نظام فکری مبتنی بر نگاه دنیای غرب یا نگاه لیبرالیستی به انسان است، پس همیشه کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند و در خارج از نظام سلطه زندگی کنند، محکوم می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: در آمریکا به راحتی انسان‌ها را می‌کشند و به حقوق انسان تجاوز می‌کنند، اما هیچ‌گاه نه در سازمان ملل و نه در مجمع عمومی بحیث و نقض حقوق بشر توسط آمریکا مطرح نمی‌شود و هیچ کدام آمریکا را محکوم نکرده و نهایتاً خیلی محترمانه تقاضا می‌کنند که حقوق بشر را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: حقوق بشر آمریکایی مستمسکی برای برخورد با ملت‌های مستقل و دولت‌های آزاده؛ و صحنه‌های امروز آمریکا به خوبی نشان داد که حقوق بشر آمریکایی فقط یک شعار دروغینی است که نظام سلطه و سلطه‌گران جهانی برای برخورد با کشورهای مختلف و ملت‌های مستقل تولید کرده‌اند.

حقوق بشر به سبک آمریکا

کلام آخر:

 ایالات متحدۀ آمریکا نه‌تنها صلاحیت اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارد بلکه خود مهم‌ترین نقض‌کنندۀ این حق انسانی در جهان بوده است و باید به افکار عمومی جهان در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر و بدعهدترین کشور دنیاست و ماجرای حمله به پرواز 655 یکی از اسناد مهم ضد بشری بودن آمریکاست که با همه این جنایات ولی در عین حال مدعی حقوق بشر هستند.

 آمریکایی‌ها به قدری در حق بشریت ظلم کرده‌اند که حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند چرا که جنایات آنها در دنیا تمامی ندارد و فقط نحوه تجاوزشان با برنامه‌ریزی دقیق تغییر می‌دهند،ما نیز تازمانی که آمریکا و استکبار وجود دارد در برابر مستکبرین و زورگویان دنیا خواهیم ایستاد

در واقع آمریکا در راس استکبار و قلدران دنیا قرار دارد و قوانین داخلی و رفتارهای حاکمان آن با شهروندان خود به خصوص رنگین پوستان تناقض حرف و عمل آنان را به‌خوبی آشکار می‌کند و اقدام‌های ضد حقوق بشری آمریکا در جهان علیه کشورهای مظلوم و به خصوص علیه کشور عزیزمان ایران که حتی با تحریم غذا و دارو سعی در زیر فشار قرار دادن آن دارد به خوبی گویای مطلب است.


انتهای پیام/224224








نظرات بینندگان