کد خبر: ۱۵۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید در گفتگو با شیرازه:

مجوزی جهت رهاسازی پساب کارخانه پارس الکل اقلید صادر نشده است+فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: هیچگونه مجوزی جهت پساب کارخانه شرکت پارس الکل صادر نشده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به گفته شهروندان ساکن اقلیدو بنا به کلیپی که به دست این پایگاه خبری رسیده، شواهد حاکی از آن است که فاضلاب کارخانه پارس الکل واقع در منطقه چنار علی‌آباد اقلید فارس به زمین‌های هم‌جوار رهاسازی می‌شوند.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه طی مصاحبه با مدیرعامل شرکت پارس الکل جهت شفافیت اصل موضوع وارد عمل شد که مدیرعامل در پاسخ به سؤال خبرنگار این رسانه مبنی بر داشتن مجوز جهت رهاسازی پساب الکل در مناطق اطراف کارخانه، بیان کرد: پیشرفته‌ترین نوع تصفیه‌خانه را در این کارخانه دارا هستیم که مجوزهای آن را از سازمان محیط‌ زیست دریافت کرده‌ایم و تمام جنبه‌های زیست‌محیطی در نظر گرفته شده و سپس اقدام به مجوز کردند.

وی در ادامه افزود: رهاسازی پساب کارخانه الکل هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی را به وجود نمی‌آورد.

به منظور بررسی موضوع به سراغ نجاتی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان اقلید هم رفیتم.

وی ضمن تکذیب ادعای مدیرعامل شرکت پارس الکل جهت دریافت مجوز رهاسازی پساب، گفت: تاکنون هیچ اقدامی جهت مجوز رهاسازی فاضلاب این واحد صنعتی به زمین‌های هم‌جوار نشده است.

 نجاتی در ادامه تصریح کرد: امروز بازدیدی از محل موردنظر داریم که مراتب را به سمع این پایگاه تحلیلی خبری می‌رسانیم.

به گزارش شیرازه بنا به گفته شهروندان اقلید، شرکت مذکور علاوه بر تخریب محیط‌ زیست اطراف کارخانه غلات آلوده به سم افلاتوکسین را در واحد خود به الکل تبدیل نموده که در صورت صحت‌وسقم این موضوع می‌تواند یک فاجعه زیست‌محیطی به همراه داشته باشد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان