کد خبر: ۱۵۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
خبرهای حوزه سلامت فارس؛

واحد‌های صنفی متخلف در فارس تعطیل شدند

واحد‌های صنفی متخلف در نقاط مختلف استان فارس طی بازرسی‌ها و نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، واحدهای صنفی متخلف در نقاط مختلف استان فارس طی بازرسی‌ها و نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط به علت رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.

کشف ۲ دستگاه تاتو در آرایشگاه‌های زنانه کازرون

با تلاش بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت شهید «پیرویان» کازرون، ۲ دستگاه تاتو در آرایشگاه‌های زنانه این شهرستان توقیف شد.

اکرم عفیفیان کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان اظهار کرد: به دنبال بازدید کارشناسان سلامت محیط از آرایشگاه‌های زنانه در این شهرستان، ۲ دستگاه تاتو کشف و توقیف شده است.
 

وی افزود: استفاده از دستگاه‌های تاتو از سوی افراد غیرمتخصص دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود و می‌تواند سلامت مراجعان را به خطر بیندازد.

وی با توصیه به آرایشگران در زمینه پرهیز از انجام تاتو برای مراجعان، از شهروندان خواست موارد تخلفات بهداشتی را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع‌رسانی کنند.


پلمب یک نانوایی متخلف در اقلید

با ثبت شکایت مردمی در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نانوایی متخلف در اقلید تعطیل شد.


اکبر نوربخش رئیس مرکز بهداشت این شهرستان اظهار کرد: امنیت غذایی مردم، یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه سلامت جامعه است و رعایت بهداشت در پختن نان امری مهم برای حفظ سلامت مردم است و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید سرلوحه کار نانوایان باشد.

وی افزود: با ثبت شکایت مردمی در سامانه تلفنی ۱۹۰ از نانوایی فعال در یکی از محله‌های شهر اقلید، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اقلید در بازرسی سرزده موارد شکایت شده را پیگیری و با تأیید شکایت ثبت شده، این نانوایی متخلف تا برطرف‌شدن نواقص بهداشتی تعطیل شده است.

وی افزود: به علت حساسیت کار اصنافی که در تهیه مواد غذایی روزانه مردم نقش دارند، بازرسی‌های بهداشتی کارشناسان بهداشت محیط به‌صورت روزانه و سرزده ازاین‌گونه مراکز انجام می‌شود و در صورت رعایت‌نشدن اصول بهداشتی، با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

نوربخش اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت، با شماره ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند یا به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراجعه کنند.

تعطیلی ۴ واحد صنفی در شهرستان مرودشت
 

۴ واحد صنفی در شهرستان مرودشت به علت رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شد.

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: بازرسان واحد بهداشت محیط به طور سرزده و بر اساس برنامه‌ریزی مشخص در تمام ساعت‌های شبانه‌روز واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی را زیر ذره‌بین نظارتی خود قرار می‌دهند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مراکز را پایش می‌کنند تا سلامت و امنیت غذایی جامعه تأمین شود.

وی با اشاره به این موضوع که تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم از اهداف شبکه بهداشت و درمان است، افزود: در این بازدیدهای نظارتی کارشناسان ۳ قنادی و یک نانوایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، شناسایی کرده و با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت، از سوی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان تعطیل و پرونده متخلفان برای رسیدگی به مقام قضایی ارجاع شد.

حبیب کشاورز کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز گفت: در ۳ماهه نخست سال ۱۴۰۲ کارشناسان بهداشت محیط ۱۲ هزار و ۳۳۳ بازدید از مراکز زیرپوشش خود انجام داده‌اند که در این بازدیدها، ۷۵۱ اخطار کتبی به واحدهای متخلف داده شده و پرونده ۸۲ واحد متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با تأکید بر این که با واحدهای صنفی که باعث به‌خطرافتادن امنیت غذایی شهروندان می‌شوند و بهداشت عمومی را نادیده می‌گیرند، برخورد قانونی می‌شود، اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را برای پیگیری از طریق شماره تماس ۱۹۰ به واحد رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/


 


 


 


 


نظرات بینندگان