کد خبر: ۱۵۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در گفتگو با شیرازه:

کارگران موتور محرک رشد تولید هستند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشو و موتور محرک رشد تولید هستند بدون این قشر اقتصاد رشد نخواهد کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، روز جهاني كار و كارگر فرصت مغتنمي براي تكريم و نكوداشت مقام رفيع كار و مجاهدت و قدرداني شايسته از خدمات صادقانه و بي دريغ كارگران شريف، مؤمن و صبور ايران اسلامي است. 


جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری در واکنش به این سوال که به طور مشخص آیا قوانین اساسی و ثانویه در کشور ما تامین‌کننده و متضمن حقوق قشر کارگر ارزیابی می‌شود؟،گفت:قوانین کار وتامین اجتماعی در کشور ما بنا بود در برنامه پنجم اصلاح شود که چندین بار به این سمت رفت اما قوانین کار و کارگری ما بایستی متضمن رشد تولید در کشور باشد که طبیعتا با رشد تولید امنیت خاطری را برای کارگران ایجاد می‌کند که متاسفانه برخی از این‌ها دستخوش جریانات سیاسی شد.

وی افزود: علاوه بر اینکه الزامات مورد نیاز کارگران باید معرفی و تامین شود، امنیت شغلی و تامین منابع کارگران یک امر ضروری است که باید به امور معیشتی آنها توجه ویژه صورت گیرد.

رازقی با اشاره به این‌که آیا در کشور اصناف کارگری بدرستی پا گرفته‌اند و شأنیت حقوقی و اجرایی لازم را دارند؟ اظهار کرد: متاسفانه وقتی اقتصاد سیاست زده است اصناف هم بر این موج سوار می‌شوند .

 رازقی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به نام‌گذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید، کارگران چه نقشی در عملیاتی شدن آن دارند؟ بیان کرد:نام‌گذاری شعار سال متاسفانه چندین سال است در حد شعار، در سربرگ ادارات دولتی و بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی باقی مانده است و این در حالی است که با توجه به این‌که در دهه  ۹۰ از ابتدا تا انتها اقتصادی نام‌گذاری شد، ولی رشد اقتصاد کشور بسیار ناچیز بود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس بر این باور است که کارگر نقش خود را به خوبی و درستی ایفا می‌کند اما وقتی معیشت آن تامین نمی‌شود چجور انتظار داریم با راندمان ۱۰۰ درصد کار کند.
 
رازقی در پایالن تصریح کرد: با توجه به اهمیت وجودی کارگران در جامعه و نقش اساسی آن‌ها در اقتصاد می‌توان گفت کارگران متور محرک رشد تولید هستند. 


انتهای پیام/224224





نظرات بینندگان