کد خبر: ۱۵۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس در گفتگو با شیرازه:

کارگران و کار آفرینان نقش مهمی در مقاوم کردن اقتصاد دارند

کارگران همواره رکن اصلی تولید بوده و دغدغه تولید را دارند اما مشکلاتی رادر عرصه کار و تولید پیش روی خود دارند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، نوشاد نادری منش، مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس در واکنش به این سوال که آیا در کشور اصناف کارگری بدرستی پا گرفته‌اند و شأنیت حقوقی و اجرایی لازم را دارند؟ گفت: تشکلات کارگری و کارفرمایی شکل گرفته اما جایگاه حقوقی و اجرایی لازم رو برای تحقق اهداف ندارند.

وی افزود: تشکلات کارگری و کارفرمایی متاسفانه در جاهایی با پرداختن مسائل سیاسی و حواشی آن از ماموریت اصلی خود غافل شدند و شاید دلیل اصلی آن جستجوی راهکار حل مشکلات در احزاب بوده اما می‌شود اصلاحات ساختاری در تشکلات کارگری و کارفرمایی به وجود آورد و با رفع موانع قانونی آنها بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نادری‌منش ادامه داد: در کنار تشکلات کارگری و کارفرمایی ،شورای اسلامی کار برای حل مشکلات کارگری و کارفرمایی و در واقع رابطه بین دولت و کارگر و کارفرما هست علیرغم فعالیت گسترده به دلایلی  اجرای ماموریت اصلی این شوراها با کندی مواجه است .

 مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس با اشاره به توصیف نقش کارگران در عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: کارگران و کارآفرینان نقش مهمی در مقاوم کردن اقتصاد دارند؛ اگر کارگر واحد تولیدی با تکیه بر دانش و مهارت‌هایی که دارد و کسب می‌کند و با توجه به نقشی که کارگر به عنوان ستون فقرات تولید دارد حمایت لازم بشود در حوزه‌های مسکن معیشت و غیره  شاهد تولید بیشتر کالا و کیفیت بهتر خواهیم بود که این باعث ایجاد ارزش افزوده و رشد بهره‌وری در جامعه می‌شود و پویایی اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت

نادری منش در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر امنیت شغلی امروزه دل نگرانی بزرگ کارگران است. در مسیر رفع این دل نگرانی چه اقداماتی شده و چه باید کرد؟ گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران قراردادهای موقت کار هست . امنیت شغلی نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در فرایند کار و موفقیت هر سازمانی را دارد وقتی امنیت شغلی باشد افراد با انگیزه بیشتر و با دلگرمی بیشتر به کار خودشان ادامه میدهند و باعث افزایش راندمان تولید و بهره وری  خواهند شد الحمدلله یکی از دغدغه های دولت سیزدهم حل مشکلات کارگری کارفرما می باشد  تعیین تکلیف قراردادهای موقت و امنیت شغلی کارگران اگر این دغدغه دولت اجرایی بشه تا حدودی مشکلات کارگری و کارفرمایی حل خواهد شد که این موضوع یکی از برنامه جدی و در دستور کار دولت است

این مقام مسئول در پاسخ با توجه به نامگذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید، کارگران چه نقشی در عملیات‌ شدن آن دارند؟ افزود: کارگران همواره رکن اصلی تولید بوده و دغدغه تولید را دارند اما مشکلاتی رادر عرصه کار و تولید پیش روی خود دارند اگر این مشکلات برطرف شود و ایجاد انگیزش کارگران صورت گیرد قطعاً تولید افزایش پیدا خواهد کرد الان در واحدهای تولیدی افزایش شیفت کاری مورد استقبال کارگران نمی‌باشد چرا که دستمزد ساعت اضافه کار بسیار پایین بوده و کارگر رغبتی برای ساعت اضافه کاری ندارد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان