کد خبر: ۱۶۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۲
هشدار هواشناسی؛

وزش باد شدید و گرد و خاک فارس را در بر می‌گیرد

هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به وزش باد نسبتا شدید، احتمال خیزش گرد و خاک و تندباد‌های لحظه‌ای در استان هشدار داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس گفت: این سامانه جدید از عصر سه‌شنبه آغاز و تا جمعه ۲۳ تیرماه در مناطق غربی، جنوبی، شمالی، شرقی و جنوب غربی استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این سامانه از بعد از ظهر امروز سه شنبه، مناطق غربی و جنوبی به ویژه شهرستان‌های فراشبند و مُهر، همچنین برای چهارشنبه ۲۱ تیرماه مناطق شمالی، شرقی و جنوب غربی گزارش شده است.

حقیقت اضافه کرد: برای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه در استان، نیمه شمالی و مناطق شرقی این سامانه فعال است.

وزش باد شدید و گرد و خاک فارس را در بر می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن وجود دارد.

حقیقت گفت: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو‌ها در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره، درختان کهن سال، و احتیاط در فعالیت کشاورزی و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی نیز توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان