کد خبر: ۱۶۰۱۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۲

شور محرم به میدان امام حسین(ع) شیراز نرسید

دیوارنگاره بزرگ شیراز که با هدف جانمایی مناسبات ملی و مذهبی طراحی شده در کنار میدانی به نام امام حسین(ع) هنوز رنگ محرم به خود نگرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سال گذشته و همزمان با گرامیداشت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی، دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز، با سازه‌ای به ارتفاع ۱۵ متر و در ابعاد ۳۰ در ۱۰ متر، بزرگترین سازه تبلیغی فرهنگی شهر شیراز، در میدان امام حسین(ع) نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بر اساس شنیده‌ها، این زیرساخت فرهنگی پس از دیوارنگاره عظیم میدان ولی‌عصر(عج) تهران بزرگ‌ترین دیوارنگاره کشور محسوب می شود که قطعا هدف از طراحی و ساخت آن و نصبش در مکانی همچون میدان امام حسین که مرکز شهر و به نوعی پیشانی کلانشهر شیراز محسوب می‌شود، قرار دادن مطالب فرهنگی و مناسبتی است .

اما انگار پس از گذشت دو روز از محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، هنوز متولیان اصلی این سازه متوجه آمدن ماه ماتم نشده‌اند یا شاید فراموش کرده‌اند که صرف این‌همه هزینه برای ساخت چنین سازه‌ای به این منظور است که شهر فرهنگ و هنر، در هر مناسبتی رنگ و بوی فرهنگی به خود بگیرد؛ چرا که با عبور از میدان امام حسین اولین تصویری که به چشم می‌خورد، همین دیوارنگاره است که از هر سمت و سو به خوبی نمایان است و می‌بایست در چنین ایامی نمایان‌گر عزای حسینی در شهر شیراز باشد.

هر چند سازمان فرهنگی شهرداری شیراز عنوان می‌کند که اقداماتی در سطح شهر جهت سیاه‌پوش کردن فضای شهری نموده است، اما طراحی و آذین‌بندی و ریسه‌های رنگی وسط میدان امام حسین(ع) نیز هنوز طرح عید غدیر است که تعویض نشده است.

اکنون این سوال از متولیان و طراحان این دیوارنگاره مطرح است که هدف اصلی شما از ساخت و نصب این سازه چه بوده که یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین و در عین حال اثرگذارترین مناسبت مذهبی(عزاداری امام حسین) مسلمانان را نادیده گرفته و هنوز برایش طرحی جانمایی نکرده‌اید؟ در حالی که نام اصلی این میدان به نام پرآوازه امام حسین(ع) متبرک شده است.





میدانی که با نام حسین(ع) متبرک شده هنوز رنگ محرم به خود نگرفته است

 انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲
0
حدود 32 سال قبل ماه رمضان برای بازدید از مدرسه به روستایی رفته بودم دیدم دیگ پلو بار است و جشن و بزن و بکوب گفتم
مگر نمی دانید ماه رمضان است گفتند کی آمده ما با خبر نبودیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲
0
واقعا خیلی کم کاری در شهرداری هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲
0
کجای شهر بوی محرم میده که میدان امام حسین بده؟
کلا شهرداری در آذین بندی خیلی کنده
عید غدیر پل امام علی که همیشه آذین بندی های مناسبی داشت امسال هیچ خبری نبود