کد خبر: ۱۶۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۲
برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در فارس؛

روزی به نام طفل آفتاب

هر ساله به حرمت شش‌ماهه امام حسین(ع) اولین جمعه ماه محرم را به نام شیرخوارگان حسینی نام‌گذاری کرده‌اند
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، امروز اولین جمعه محرم، روزی است به نام شش ماهه کربلا ، روزی تبرک به نام کوچک‌ترین عضو کاروان حسین(ع)؛ شش‌ماهه‌ای که روز عاشورا از شدت تشنگی لحظه‌ای آرام نمی‌گرفت.

آری امروز روز توست طفل صغیر حسین ای طفل آفتاب.

پلک گشودی دنیایی را که برایت کوچک بود، تماشا کردی؛خدا تو را برای تاریخ مقدّر کرد تا چیزی را به ادراک برسیم.

خورشید چشمانت را به زمین تاباند تا دنیا را از دریچه نگاه نافذ تو ببینیم و چه تقدیری داشتی، طفل آفتاب! درست لحظه‌ای آمدی که زمین در تیررس نگاه سرد زمستان بود و در اسارت شیطان.
 
لحظه ای که تاریخ، در آستانه یک اتفاق سرخ بود و تو هم به ضیافت عشق رفتی؛ در آن روز «قنداقه ات» را «اِحرام» خویش کردی و راهی «خانه دوست» شدی و به نیمه‌های حجّت که رسیدی تقدیر این شد که پدرحج نیمه‌تمامش را در کربلا کامل کند.

هر ساله به حرمت شش‌ماهه امام حسین(ع) اولین جمعه ماه محرم را به نام شیرخوارگان حسینی نام‌گذاری کرده‌اند؛ در این روز مادرانی که کودک شیرخواره دارند گرد هم جمع می‌شوند تا یاد طفل شیرخوار کربلا را زنده نگاه دارند.

در استان فارس نیز همزمان با سراسر کشور این مراسم برگزار می‌شود.

روزی به نام طفل آفتاب

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰ نقطه فارس

 شاهرخ صبوری رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در فارس، با بیان اینکه نخستین جمعه ماه محرم امروز 30 تیرماه همزمان با سراسر کشور در ۷۵۰ نقطه فارس در حال برگزاری است.

به گفته وی این همایش در 45 کشور از 5 قاره جهان برگزار می‌شود؛ در کشورمان نیز این همایش در 8 هزار نقطه در حال برگزاری است.

 صبوری در ادامه با بیان اینکه همایش توسط هیئت و مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) فارس با همکاری مرکز فرهنگی خادمین عاشقان ثارالله (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته 100 هزار دست لباس در همایش توزیع شد که امسال نیز 120 هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان تهیه شده و از یک ماه پیش دوخت و بسته‌بندی آغاز و در این روز بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

امروز مادران فارس فرزندان خود را نذر حصرت ولی عصر(عج) کردند

بنا به گفته برخی مادران حاضر در این مراسم در شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) شاهچراغ برگزار شده،مادران از نماز صبح به طرف حرم مطهر شاهچراغ (ع) حرکت کرده‌اند و راس ساعت 8 صبح این همایش با حضور شیرخوارگان و مادران برگزار شد و نذرنامه نیز برابر سنوات گذشته، ساعت ۱۰ صبح توسط مادران قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان