کد خبر: ۱۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
شب‌های محرم به نام کدام شهدای کربلاست؛

شب هشتم؛ به نام حضرت علی‌اکبر(ع)

هر یک از شب‌های محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت‌ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نام‌گذاری شده است
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آفتاب محرم برمی‌آید و کربلای دل را در پرتو خود می‌سوزاند. سرخی بیرق ایستادگی از گلدسته دست‌ها بالا می‌رود و در باد به حرکت در می‌آید و عطر شهادت مشام را می‌نوازد.

چشم‌ها در انتظار طراوت اشک به تماشا می‌نشیند و خواب‌ها از چشم‌های خسته می‌گریزند و حسینیه دل‌ها سیه‌پوش می‌شوند؛ محرم فرامی‌رسد و انتظار لباس‌های مشکی به سر می‌آید.

آری این شب‌ها باید به سوگ نشست. هر شب به سوگ ستاره‌ای از آسمان حسین (ع).

 هر یک از شب‌های محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت‌ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نام‌گذاری شده است.

نام‌گذاری این شب‌ها باگذشت زمان صورت‌گرفته و واضع خاصی ندارد. این کار از طرف مداحان و ذاکران اهل‌بیت و بر اساس جایگاه شهیدان کربلا، نزدیکی هر یک از آنها به نقطه وحدت‌بخش کربلا یعنی امام حسین (ع) و هم‌آهنگی شور و التهاب مراسم و روضه آنان با مرکز شورآفرین شب عاشورا صورت گرفته است.

شب هشتم؛ به نام حضرت علی‌اکبر(ع)

شب هشتم: حضرت علی اکبر(ع)

شب هشتم محرم متعلق به شبیه‌ترین فرد قبلیه بنی‌هاشم به حضرت محمد (ص) و بزرگ‌ترین فرزند امام حسین (ع) است.

 حضرت علی اکبر (ع) فرزند امام حسین در ۱۱ شعبان سال ۳۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. مادر بزرگوار وی، لیلا دختر ابی مره است.

شجاعت، دلاوری، بصیرت دینی و سیاسی ایشان، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. در کربلا حدود ۲۵ سال داشت. اولین شهید عاشورا از بنی‌هاشم بود و پایین مرقد مطهر پدر بزرگوارش دفن شده و به این خاطر ضریح امام شش گوشه است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان