کد خبر: ۱۶۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
مردمی که باید بر همت بلندشان آفرین گفت؛

کوار؛ تجلی شکوه حضور در مراسم تشییع شهید مهدی الله پور

از ساعات اولیه صبح امروز آمده بودند. مردم کوار منتظر آمدن عزیزی بودند. کسی که حالا واژه شهید در ابتدای اسمش جا خوش کرده و در چشم مردم بزرگ و عزتمند جلوه‌گر شده بود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، به نقل از بهارکوار، آوای لبیک یا حسین از جمعیت بلند بود. در روزی که منتسب به جوان سیدالشهدا، حضرت علی اکبر(ع) است، زن و مرد آمده بودند تا به مقام جوان شهید مدافع امنیت ابراز ارادت کرده و با خانواده او همدردی نمایند.

مردم با نوحه‌خوان‌ها همراهی کرده و " برخیز که شور محشر آمد، علی‌اکبر از خیمه به در آمد" می خواندند.

کم کم انتظار به سر رسید و پیکر پاک شهید مهدی الله‌پور با شکوه و عظمت خاصی وارد جمعیت شد. خانم‌ها گریه می کردند؛ از آن‌ها سوال می‌کردم آیا شهید از اقوام شماست؟ پاسخ، منفی بود و من با خود می‌اندیشیدم که عشق به شهدا چگونه این قدر عمیق وسعت قلب بانوان ما را احاطه کرده است؟

از دامن زن، مرد به معراج می‌رود

آخر مگر نه این است که از دامان بانوان ما مردان بزرگی پرورش یافته و راه معراج را در پیش گرفته اند؟ درست مثل مادر باایمان و مهربان شهید الله‌پور که چنین فرزند صالحی را تربیت نمود و سپس شهادت فرزندش را در راه خدا تبریک گفت.

 نیروهای نظامی و انتظامی؛ پرشور و شعور در مراسم شهید

هر لحظه بر شکوه جمعیت، افزوده می‌شد. نیروهای نظامی و انتظامی پر شور و شعور در تشییع همکار خود حاضر شده‌اند. هلی کوپتر فراجا بر فراز تشییع‌کنندگان گل‌های گلایل سفید را بر سر آن ها می افشاند. سپیدی گل ها مرا یاد لباس نقره فام پلیس راهور می اندازد و اینکه قلب شهید الله پورها هم‌چون رنگ لباسشان پاک و بی آلایش است.

در مسیر، به حرف‌های مردم گوش می‌سپارم. می‌گویند پدر شهید مرد زحمت‌کشی بوده و این دومین داغی است که قلبش را آزرده خاطر ساخته است.

پیشتر می‌روم و خودم را به صفی که دو نفر زیر بغل خواهر شهید را گرفته‌اند، می‌رسانم. یکی از دخترهای اقوام شهید به خواهر شهید می‌گوید اولین باری است که چادر می‌پوشم و این به خاطر آقا مهدی است.

خواهر شهید مویه کنان اشک می ریزد و می گوید: عزیز خوبم، عزیز مهربونم. یادت هست گفتی با هم بریم مشهد امام رضا؟

آیا تو به جز زیبایی چیزی می‌بینی؟

یکی از بانوان که معلوم است از اقوام شهید است از راه می‌رسد و به خواهر شهید رو کرده و می‌گوید: حضرت زینب(س) گفت من به جز زیبایی چیزی ندیدم. رو به جمعیت کرده و به آن‌ها اشاره می‌کند: آیا تو جز زیبایی چیزی می‌بینی؟

راست می‌گفت. جز زیبایی و عظمت چیزی نمی‌توانستی ببینی. همکاران و دوستان و دلدادگان شهید آمدند و در مراسم تشییع او سنگ تمام گذاشتند. مردم از زن و مرد، کودک و پیر و جوان، سرگرد شهید مهدی الله پور را تکریم کرده و خانواده او را سرسلامتی دادند.

از جمعیت با شربت خنک پذیرایی شد و امام جمعه شهر راه شهید الله پور را راه استقامت و سربلندی نامید و بر پیکر پاک او آیه های بلند " فاستقم کما امرت"  خواند.

 دختران کوچک شهید آمدند و با احترام خاصی بر سر آنان دست نوازش کشیده و بوسه زدند. جمعیت، در میدان شهدای شهر، مشتاقانه بر پیکر شهید نماز عشق خواند و برای او طلب علو درجات نموده و او را تا گلزار شهدای شهرستان کوار مشایعت نمود.

اما جوان امام حسین(ع) چه؟ او که در آفرینش و خلق و خو، سیمای پیامبر را در دل ها زنده می کرد و مایه امیدواری پدر بود. چه شد که پیکرش را گسسته و حرمت او و خاندانش را شکستند؟

 مردمی که باید بر همت بلندشان آفرین گفت

امروز مردم شهیدپرور و عاشورایی شهرستان کوار همان گونه که انتظار می رفت، بار دیگر نشان دادند قدردان زحمات مدافعان امنیت وطن هستند و آنان را در هر نقطه جغرافیایی چه در ایران و چه آن سوی مرزها دعا نموده و همواره سپاس گزارشان هستند.

آفرین بر غیرت و شور و شعور شما مردم شهید پرور شهرستان کوار. مرحبا به قلب های پرمهر و قدر شناس شما مردم شهر لاله ها. درود و سلام فرشته های الهی بر قدوم سبز و دل های پرصفا و محبت شما...

انتهای پیام/
نظرات بینندگان