کد خبر: ۱۶۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

سالانه یک‌میلیون درخت در فارس کاشته می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، گفت: سهم فارس از طرح ملی کاشت یک‌میلیارد درخت، سالانه ۵۰۰ هزار اصله بود که با تاکید استاندار به یک‌میلیون اصله افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حامد رستمی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: برای رسیدن به هدف کاشت یک میلیون درخت در سال، بذر و نهال از سوی اداره کل منابع طبیعی استان فارس تامین و به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

 رستمی با بیان این‌که بخشی از این درخت‌ها در مناطق روستایی غرس می‌شود، گفت: کاشت و نگهداری درخت‌ها برعهده دهیاری است و باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

رستمی اضافه کرد: گلزار شهدا، ورودی و خروجی روستاها و منازل روستایی از جمله مکان‌هایی است که برای کاشت نهال و درخت در قالب این طرح در نظر گرفته شده است.

سالانه یک‌میلیون درخت در فارس کاشته می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: این مهم در سایه همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و همچنین مشارکت مردم محقق خواهد شد.

رستمی افزود: این درخت‌ها بر اساس شرایط جغرافیایی و آب و هوایی هر منطقه انتخاب و کاشته خواهد شد و با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث تامین آب وجود دارد، از درختان کم‌آب‌بر و مقاوم در مقابل خشکسالی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان