کد خبر: ۱۶۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

اعزام ۳۶۰ جهادگر عرصه سلامت در قالب ۹ درمانگاه به کربلای معلی

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس، گفت: ۳۶۰ نفر از جهادگران متخصص عرصه سلامت استان فارس در قالب ٩ درمانگاه جهادی تخصصی با تجهیزات کامل درمانی در عراق به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائرین آقا امام حسین (ع) خواهند پرداخت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، با توجه به نیاز زائران اربعین حسینی و ازدحام جمعیت از کشورهای مختلف دنیا در این اجتماع بزرگ جهانی، هر ساله با فرا رسیدن ایام اربعین، موکب‌های متعددی از دستگاه‌های اداری و حتی بخش خصوصی و مردمی با اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به کربلا و مسیر پیاده‌روی، ارادت خود را به امام حسین(ع) و اهل‌بیت نشان می‌دهند.

یکی از دستگاه‌هایی که به منظور مداوای بیماران و یا کمک‌رسانی به زائران، حضور موثر و مستمری دارد، جامعه پزشکی است که با اعزام گروه‌های جهادی متعدد و ارسال دارو یاری‌رسان مشتاقان حسینی هستند.

اعزام ۳۶۰ جهادگر عرصه سلامت در قالب ۹ درمانگاه به کربلای معلی

در همین راستا استان فارس و بسیج جامعه پزشکی استان نیز بیا همت و حمایت برخی پرسنل بخش درمان و علوم پزشکی اقدام به اعزام چندین گروه به کشور عراق می‌کند.

 حسین صمصام مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس دراین خصوص و در گفتگو با خبرنگار شیرازه به حضور ۳۶۰ نفر از جهادگران سلامت فارس در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: ٩ درمانگاه جهادی برای تجهیز و راه‌اندازی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین اعزام شده‌اند که این افراد به صورت جهادی و شبانه‌روزی به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در این ۹ درمانگاه جهادی تعداد ۱۲ پزشک متخصص ، ۳۰پزشک عمومی، ۸ داروساز ، ۷ دندان پزشک ، ۱۵۰ پرستار،  ۲۷ ماما،  ۹ نفر فوریت پزشکی، ۴۷ نفر کمک پرستار و  بهیار، ۲۷ نفر تکنسین دارو و ۴۰ نفر پشتیبان، حضور دارند.

اعزام ۳۶۰ جهادگر عرصه سلامت در قالب ۹ درمانگاه به کربلای معلی

صمصام در ادامه، به تشکیل قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی استان فارس در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سالهای قبل با فراخوان ثبت نام داوطلبین جهت حضور داوطلبانه و جهادی در مراسم اربعین  ، حدود ۶۰۰ نفر از جهادگران سلامت استان فارس داوطلب شدند که تعداد ۳۶۰ نفر از این عزیزان بر اساس ساختار و نیازمندی‌های درمانگاه‌های جهادی انتخاب و در ۹ درمانگاه جهادی شبانه روزی سازماندهی شدند .

  مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس معتقد است که امسال فعالیت‌ها به صورت موکب محوری دنبال می شود و تلاش بر این است که با هم افزایی و ارتباط بیشتر با ستاد عتبات عالیات استان، در سالهای آینده همه موکب‌های استان فارس  خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی ارائه دهند.

 وی همچنین ادامه داد: تلاش بر این است تا خدمات با کیفیت و استاندارد بهداشتی درمانی به صورت جهادی و مردمی به زائرین ارائه شود.

اعزام ۳۶۰ جهادگر عرصه سلامت در قالب ۹ درمانگاه به کربلای معلی

به گفته صمصام، با استقبال و همت مدیران مراکز درمانی شهر شیراز هر درمانگاه جهادی توسط دو مرکز درمانی پشتیبانی و حمایت می‌شود و تجهیزات مورد نیاز تهیه و به کشور عراق ارسال شده است .

‌ مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس در پایان با تاکید بر اینکه حمایت‌های ویژه و جهادی ریاست  و معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از جمله تامین دارو ، باعث شده که علاوه بر ۹ درمانگاه ذکر شده، ۷ درمانگاه دیگر هم توسط دانشجویان بسیجی و تشکل‌های دیگر  دانشگاه علوم پزشکی شیراز  تشکیل شود که به زودی عازم کربلای معلا  می‌شوند.

اعزام ۳۶۰ جهادگر عرصه سلامت در قالب ۹ درمانگاه به کربلای معلی

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان