کد خبر: ۱۶۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
سرپرست فرمانداری شهرستان سپیدان در گفتگو با شیرازه:

مکتب حسینی، درس نشاط و امید به آینده است

سرپرست فرمانداری شهرستان سپیدان، گفت: مکتب حسینی و عاشورای آن، درس نشاط، حرکت، انگیزه و هدف است و در یک کلمه امید به آینده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، روایات دو فریضه عظیم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، و روایات بی‌شمار دیگر بیانگر آن است که برای اجرای اسلام، باید قیام و تلاش جدّی و پیگیر نمود، و برای جلوگیری از دشمنانی که سد راه حق هستند و وجودشان مایه ظلم و فساد است، قیام برای سرکوب آنها واجب و ضروری است، چرا که ابطال باطل و احقاق حق بستگی به چنان قیام و نهضت حساب شده دارد.

 پیامبر اسلام (ص) بنیان‌گذار نهضت عظیم اسلام بود که از نظر چگونگی، و تلاش و سرعت و سایر ویژگی‌ها در همه جهان و همه تاریخ بی‌نظیر بود. 

پس از آن حضرت همه امامان معصوم (ع) در رأس نهضت بودند و برای تداوم نهضت عظیم پیامبر اسلام (ص) در هر عصر و زمان و مکان مطابق شرایط زمان نهضت و قیام کردند.

 در میان این نهضت‌ها، نهضت و قیام امام حسین (ع) و بروز عاشورای خونین در کربلا در جایگاه مخصوصی قرار دارد که به‌راستی آن هم در جهان و تاریخ بی‌نظیر است و باید اسوه حق‌طلبان و پیروان اسلام ناب و آزادی‌خواهان قرار گیرد،چرا که حسین (ع) اسوه کامل مبارزه و قیام درگذشته و آینده است.

 الگو بودن نهضت امام حسین (ع) ازاین‌رو است که انگیزه‌ها و اهداف و آرمان‌های نهضت خونین و عظیم او در سه عامل خلاصه می‌شد که عصاره فلسفه نهضت او بود که عبارت‌اند از: بیعت‌نکردن با طاغوت و ظالم تصمیم بر تشکیل حکومت اسلامی (گرچه در مسیر آن شهید شود) ،امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در همه ابعاد، حتی در اجرای کامل که در واقع عنصر اصلی و مرکزی نهضت آن حضرت امر به معروف و نهی از منکر بود و بیعت نکردن با ظالم و مسأله حکومت اسلامی از شعبه‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

قیام امام حسین (ع) و مکتب ایشان انسانی است


از این رو علی‌رضا سامری سرپرست فرمانداری سپیدان در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری با اشاره به نقش زنان در عاشورا، اظهار داشت: حادثه عاشورا از جمله حوادثی است که علاوه بر مردان، زنان نیز در آن نقش اساسی داشته‌اند.

سامری در ادامه افزود: زنان در نهضت عاشورا دارای جایگاه ویژه‌ای هستند تا آنجا که نقش و حضور فعالانه آنها در همه مراحل این نهضت به‌روشنی دیده می‌شود بی شک مهم‌ترین رسالت زنان به‌ویژه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و اهل‌بیت امام حسین علیه‌السلام، پیام‌رسانی قیام عاشورا و جهاد تبیین بود و همین امر باعث شد که قیام عاشورا برای همیشه زنده بماند.

وی همچنین با اشاره به ابعاد امیدآفرینی مکتب عاشورا اظهار کرد: مکتب حسینی و عاشورای آن، درس نشاط، حرکت، انگیزه و هدف است و در یک کلمه امید به آینده است چرا که امید زمانی است که شما باوری داشته باشید و هدفی، و با آن باور برای رسیدن به هدفتان در مقابل همه سختی‌ها و مشکلات پیشرو، قدم بردارید و سست نشوید و با بینشی عمیق آینده درخشان را درک کنید که به‌وضوح در سرزمین کربلا در امام حسین (ع) و یارانش و اهل‌بیت (ع) و همراهش تجلی دارد که با وجود اقلیت در برابر اکثریت ایستادگی کردند و امید آفرینی کردند.

این مقام مسئول در ادامه با تبیین و ترویج قیام عاشورا در راستای تقویت دین اسلام در جوامع اسلامی امری الزامی و اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و مکتب ایشان بر مبنای ارزش‌های انسانی است که ذاتا وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش هستند، امروز وظیفه رسانه و افراد تأثیرگذار در جامعه است که بر اساس جهاد تبیین، این مؤلفه‌های وحدت‌بخش را برای تمام مذاهب و اقوام به نحو شایسته تبیین کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سپیدان در پایان دررابطه‌با تبیین فراگیری فزاینده دین‌داری ملت ایران و گرایش جهانی به معنویت، بیان داشت: هرچه معنویت و دین‌داری در جامعه‌ای رشد کند، امنیت و آرامش و به‌تبع آن کیفیت زندگی‌ها و روابط اجتماعی نیز بالا می‌رود به‌طوری که شاهد هستیم مراسمات عزاداری محرم سبب نزدیک‌شدن دل‌های مردم به هم و افزایش وحدت و همکاری‌های داوطلبانه می‌شود چنانچه که برای این مراسمات با این حجم و هزینه‌های بسیار زیاد و غیر قابل حساب، فقط کمک‌های مردم عاشق صرف می‌شود؛ لذا عزاداری‌های محرم مسلمانان در جهان نظیری ندارد و سبب جلب و مسلمان شدن بسیاری شده است.


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان