کد خبر: ۱۶۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس:

کمیسیون ماده ۵ جان‌پناه باغ‌های شیراز

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: مالکان هیچ تقاضایی مبنی بر تغییر کاربری باغات به شهرداری ارائه ندهند، پذیرفته نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک استانداری فارس با اشاره به جدیت استاندار فارس در جلوگیری از تغییر کاربری باغ‌های شیراز گفت: کمیسیون ماده ۵ در مقابل درخواست‌های تغییر کاربری همواره نظر منفی داشته و با تغییر کاربری‌ها مخالفت کرده است.

امیرحسین جمشیدی افزود: از مالکان تقاضا داریم که هیچ تقاضایی مبنی بر تغییر کاربری باغات به شهرداری ارائه ندهند و شهرداری نیز از موافقت اولیه و ارجاع تقاضا به کمیسیون ماده ۵ خودداری کند. 

وی ادامه داد: در دو سال گذشته تاکنون در شهر شیراز تنها دو مورد تغییر کاربری به مسکونی داشته‌ایم که هر دو مورد رأی کمیسیون ماده ۱۲ مبنی بر بایربودن داشته‌اند. در سایر موارد با تمام تقاضاها مخالفت شده و با شهرداری نیز مکاتبه کرده‌ایم که توافق‌های تغییر کاربری باغات را به کمیسیون ماده ۵ ارجاع ندهند؛ چراکه مورد موافقت قرار نمی‌گیرد و علاوه بر هزینه‌ای که ممکن است برای متقاضی ایجاد کند وقت و زمان زیادی نیز از او گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک استانداری فارس گفت: تنها شرطی که از سوی استاندار برای ارجاع تقاضا به کمیسیون ماده ۵ گذاشته شده، این است که در ۲۰ سال اخیر زمین مذکور فاقد درخت بوده باشد.

جمشیدی افزود: یکی از موارد مربوط به تقاضای تغییر کاربری باغات که اخیراً به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شد مربوط به باغی موسوم به باغ رزی در محدوده بلوار میرزای شیرازی است که با مخالفت جدی استانداری فارس همراه شد.

کمیسیون ماده ۵ جان‌پناه باغ‌های شیراز

وی اظهار کرد: البته این باغ از جمله باغات محدوده طرح تفصیلی است و جزو گروه‌های پنج‌گانه ستاد باغات قرار ندارد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک استانداری فارس گفت: تقاضای تغییر کاربری که از سوی اداره اوقاف باتوجه‌به موقوفه بودن پلاک و مستأجر آن ارائه می‌شود پس از توافق اولیه به کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ رفته و این کمیته این شرط را گذاشته که اگر ۷۰ درصد باغ مذکور به پارک و فضای سبز اختصاص یابد، با تغییر کاربری ۳۰ درصد موافقت می‌شود.

جمشیدی افزود: باتوجه‌به عدم موافقت متقاضی، پرونده به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده می‌شود و باتوجه‌به سخت‌گیری‌های استاندار فارس در بحث تغییر کاربری باغات، استاندار فارس ۷۰ درصد را به ۸۰ درصد تغییر می‌دهد و عملاً این تقاضا از دستور کار خارج می‌شود.

روند توسعه و گسترش شیراز طی دو دهه گذشته به‌گونه‌ای بوده که مساحت باغ‌های این شهر که روزگاری ده‌ها هزار هکتار بوده، امروز به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان